02 בינואר, 2008

מ-מ-מ-מיי שׂרונה

אזור שיטוטים חדש ומקסים משתפץ לו בדרום הקרייה בתל אביב. סיבוב קצר בשכונת שׂרונה גילה לנו שגם אנחנו קצת תיירים בעיר הזאת

עם יד על הלב: כשאתם עושים קניות בגן העיר, עולה בדעתכם שאתם מתהלכים על מה שהיה פעם גן חיות? תיארנו לעצמנו שלא. קשה לדמיין שבחלל שמאכלס היום מותגים, הסתופפו פעם קופים, זברות וג'ירפות. ולמה נזכרנו פתאום בדייריו הקודמים של גן העיר? בגלל שינוי הקונספט המפתיע. בגלל ההתרגלות המהירה לחדש שהחליף את הישן, ובגלל שמהלך דומה הולך ונרקם בצידו האחר של העיר, ממש מתחת לאפנו. קוראים לו "גני שׂרונה", או "פרויקט דרום הקריה", והשבוע טיילנו שם ברגל והרגשנו לגמרי תיירים.


מעניין כמה זמן ייקח לתל-אביבים להיפרד לשלום מהתדמית האפרורית, המיליטריסטית והמוזנחת של הקריה. כשהתהלכנו שם השבוע בדשא (דשא! בקריה!) הבנו שקם לרוכבי האופניים, חובבי הצעידות, דוחפי העגלות ובעלי הכלבים שבינינו אזור שיטוטים חדש ומקסים, שמזכיר קצת את נווה צדק ומציע ריאה ירוקה מפתיעה ושקטה: השטח שמדרום לרחוב קפלן, עם בתי הטמפלרים שהוזזו לצורך הרחבת הכביש ושופצו באופן מקורי למדי (במקום החלונות והדלתות תלו תמונות צבע גדולות של הפתחים המקוריים), עבר מתיחת פנים ועכשיו יש בו מדרכות רחבות, שבילי אופניים ומדשאות עם ספסלים ושולחנות.

תוכנית השיפוצים מתכננת הפיכה של המבנים ששומרו למוזיאונים, גלריות, מסעדות ובתי קפה, אבל כל זה ייקח עוד כמה שנים טובות. בינתיים נוכל להתרגל בהדרגה לאפשרות לעשות פיקניקים קטנים בצהריים ולחגוג ימי הולדת במדשאה של הקריה, בלי להיאבק על מטר פנוי בגינה השכונתית, ולטייל עם הכלב בשבילים שפעם אכלסו גדודי הולכי רגל בירוק זית ומעכשיו הם שוב של האזרחים, והם ירוקים מתמיד.

פרויקט גני שׂרונה –כניסה חופשית לבתי הטמפלרים המשופצים, דשאים, ספסלים ושבילי אופניים
דרום הקריה, בצד הדרומי של רח' קפלן, תל אביב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה