24 בפברואר, 2020

משלוח מנות

חזרנו אל הבישולים הטבעוניים והמאפים המעולים של מאשה, שנשלחים עד אליכם בשיא הנוחות, וגילינו רעב מחודש לכל מה שבריא, טרי וטוב. כך תצילו את גופכם מעוד ערב של ג'אנקיאדה

אם זה עדיין לא קרה לכם, תתכוננו. יגיע הרגע בו תרצו להזמין אוכל בריא. זה יכול לקרות כי חברים טבעוניים מתכננים לבקר אתכם (ואז לבקר אתכם על כל סלמי וגבנ"צ שיש לכם במקרר). זה יכול לקרות כי חברה ילדה וכולם כבר הקדימו להפגיז אותה בעוגות מוס ונחשושים ונשארתם בלי רעיון. וזה עלול פשוט לעורר בכם חשק, ככה משום מקום. כי כמה אפשר עם הג'אנק ושאריות חביתה-פתיתים-שנוזל של הילדים. לפעמים בא לנו להחזיר אהבה לעצמנו (ולא, פיצת-לב זה לא זה). אבל היי, בלי להנביט יומיים מראש. במקרים כאלו ואחרים, כל מה שצריך לעשות זה להרים וואטסאפ למאשה. המדונה של המטבח הטבעוני.

את מאשה הכרנו עוד ב-2009, כשפתחה קייטרינג ביתי למאפים ומאכלים טבעוניים. אבל העניין והעיסוק שלה במטבח בריא החל עוד הרבה לפני כן, מאז היתה נערה טבעונית מודעת בת 17 (שאף תירגלה יוגה ומדיטציה כבר בגיל 11). הרעיון לפתוח עסק נבט כשהעוגות שאפתה לבתי קפה ולחנויות בריאות, צברו תגובות נלהבות וחוג לקוחות רעב; עד שמאשה החליטה שאם כבר היא מעודדת לאכול בריא יותר – אז עד הסוף, ופיתחה תפריטים מגוונים עם שלל מנות המבוססות על תזונה מהצומח בלבד. מאז, כבר עשור (עם הפסקות ללימודי הילינג וגיחה בת שנה וחצי לאשראם בבהאמס) שהיא מפיצה מ"המטבח של מאשה" לכל תל אביב והסביבה קופסאות עם כל טוב טבעוני, בנוסח ביתי וטעים.

וזה עובד ככה: בכל ראשון ורביעי בבוקר היא דואגת להפיץ ולפרסם תפריטים (שניים שונים בכל שבוע) עם מנות מתחלפות. אתם בוחרים ומזמינים (עד 22:00 של אותו יום) ומקבלים טרי ומוכן לאכילה למחרת אחר-הצהרים. הכל מבוסס על חומרי גלם טובים של יצרנים וספקים איכותיים, ומאוד נוח לתפעול – עקרון שחשוב לה לקדם לא פחות מטבעונות. כך שלא תצטרכו להקדיש דקה לבישול ולשבור את הראש מול מתכונים מסובכים (מי מלווה לנו זרעי כוסברה?). פשוט כתבו למאשה מראש – ואתם מסודרים לכל השבוע.

אנחנו זללנו כופתאות בטטה וכרובית (עם בצל מעודן, קרם קוקוס, קשיו וג'ינג'ר); טופו באטר מסאלה ואורז ביראני עם ירקות; מרק סטייל דאל-מקהאני (עדשים כתומות וירוקות, שעועית, כוסברה וזרעים); לזניה אנטיפסטי מעולה ועשירה בבטטות, פלפלים, קישואים, עגבניות ובזיליקום; ועוד לפני שהספקנו להיפרד מהשליח – כבר שאבנו את המאפינס בננה-שוקולד מריר ובראוניז על בסיס סוכר חום וקמח מלא. וחכו שתיפלו על שבוע של סטאי אינדונזי; מרק בורשט; פטה עדשים שחורות עם חצילים; או על קציצות העדשים שהפכו לשלאגר. מאשה מספרת שהיא מקבלת באהבה בקשות אישיות, הזמנות גדולות ואף מעודדת לשנע חזרה את הקופסאות (שיגיעו אליכם להבא עם פינוקי אקסטרה). מי שרוצה יכול להירשם גם לסדנאות שהיא מעבירה, כמו זו המתוכננת לקראת פסח בנושא בישול רב-רושם, במהלכה תלמדו להכין מנות שיוציאו מהחותנת תגובות בנוסח "איך זה טעים בלי חמאה? לא הבנתי!". בקיצור בוס, ביקשת משלוח-מנות כיפי ל"גמד-ענק" במשרד? לבריאות!

קייטרינג טבעוני במשלוח – מינימום הזמנה – 150 ש"ח (משלוחים במרכז ת"א – 20 ש"ח)
"המטבח של מאשה"תפריט מתחלף פעמיים בשבוע, הזמנות בימי ראשון ורביעי (עד 22:00), משלוחים למחרת, 17:00-19:30. ניתן להזמין בוואטסאפ בטל': 050.9987431 (מאשה); או במייל ל-mashinkaro@gmail.com; מתכונים ופרטים בפייסבוק, אינסטגרם

 

מהראשונות ועד הקינוח. קייטרינג טבעוני עד הבית

מהראשונות ועד הקינוח. קייטרינג טבעוני עד הבית (צילומים: אולגה טוכשר)

 

מה שאתם רוצים לאכול הרגע. המטבח של מאשה

מה שאתם רוצים לאכול הרגע. המטבח של מאשה  (צילום ימין: אופיר פז; שמאל: אולגה טוכשר)

 

 

הגוף עוד יודה לכם. המטבח של מאשה

הגוף עוד יודה לכם. המטבח של מאשה (צילום ימין: אולגה טוכשר, שמאל: אופיר פז)

ילדים תראו קסם: גם טעים וגם בריא. המאפים המעולים של מאשה

ילדים תראו קסם: גם טעים וגם בריא. המאפים המעולים של מאשה (צילום ימין: אופיר פז; שמאל: אולגה טוכשר)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה