03 בדצמבר, 2013

בוחשים בסיר

בלוג האוכל "פתיתים" לא רק יפה ופוטוגני, הוא גם עוזר להתגבר בשניה על מחסומי מטבח כבדים

אם עוד מישהו אחד ינג'ס לנו משהו בסגנון "איך דצמבר ועוד אין טיפה גשם?" – הוא גמור. גם ככה אנחנו על עצבים רופפים, מלטפים כל בוקר את המעיל בארון וזוללים קרמבואים כדי להיכנס לאווירה. אין צורך להמשיך לבחוש בנושא. ואפרופו לבחוש: אולי הדבר הבא, יעזור לקדם עניינים מהר יותר.

בלוג האוכל היפהפה באמת "פתיתים", שאנחנו כבר המון זמן שומרים על אש קטנה, מחזיק באחד המתכונים הכמוסים, הנהדרים והחורפיים שפגשתם: מרק בצל אמיתי ומנצח, שלא מתפקשש אפילו אם עד היום בישלתם רק קורנפלקס (מניסיון אישי).

מי שכותב, מבשל, טועם, קוצץ ובעיקר מצלם (ובזמן שנשאר – מפתח משחקים) הוא גל שהקים את הבלוג לפני שנתיים בערך, ומאז מעלה לפי מצב הרוח והעונה תמונות היסטריות של מנות, המלוות בהסברים משעשעים בגובה העיניים שעוזרים לאזור אומץ וחשק ולצלול איתו מיד פנימה לסירים. חוץ מחלוקה כרונולוגית, תמצאו כאן גם ניווט נוח לפי מרכיבים (תפוחי האדמה שואגים לכם "תכינו אותי"? חפשו את התגית הנכונה), וגם לפי קטגוריות ממוקדות כמו "רושם" (מי רצה להכין טירמיסו עם מיסו ולא ידע איך?), או דווקא "צ'יק צ'אק" (סלט סלקים וכובע הנזיר, אצלכם בעוד דקות). לאחרונה עלה גם אינדקס מצולם ונוח הנותן טעימה מכל המנות זו לצד זו (החל מ-ממתק פיצוציות ועד מדוזה מוקפצת), כולל רמיזה על מה הכי מומלץ ללכת. ביניהן מצאנו כאמור את המתכון לאותו מרק בצל שהכנו צעד אחרי צעד בלי לפחד, בעזרת טיפים שהחזיקו לנו את היד לאורך כל הדרך (אז ככה נפטרים מדמעות בצל), עד שיצא לנו טעים, סמיך וצרפתי, בדיוק, אבל בדיוק כמו שזה נראה (בתמונה למעלה). במילים אחרות: יש לכם מה להגיש בנר שמיני.

גם אם עד היום יצאו לכם רק מרקי בצל מימיים, גם אם אתם מינימום נירה רוסו וגם אם סתם תקף אתכם רעב להכין משהו חדש – נסו את הפתיתים של גל ותראו איך החורף פשוט לא עומד בזה.

לבלוג האוכל של גל – "פתיתים" (למתכון המומלץ שניסינו "מרק בצל צרפתי" – לחצו כאן)
פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה