01 בפברואר, 2016

משוגעים, צאו החוצה

עטרה אופק ממליצה בחום על ספר מהמם, שיעורר בכם ובעצלים הקטנים על הספה, את חוש השוטטות והסקרנות. לא צריך תרמיל ומקל, רק לפתוח את הדלת ולצאת לטייל

איזה ספר מושלם! מזמן לא נתקלתי בספר ילדים מושקע, מוקפד ומרנין כזה, שמצליח לעורר את הקורא לעשות בדיוק כפי שמומלץ בו – לצאת לטייל. והרי זה בדיוק מה שמתחשק לומר לילדים של היום, הדבוקים למסך גדול, בינוני או קטן: עזבו שטויות וצאו החוצה! בחוץ מחכה לכם עולם מרתק ואמיתי, לא וירטואלי, ולא צריך בשבילו חשמל או וויי-פיי וגאדג'טים יקרים, רק זוג רגליים וזוג ידיים ועיניים סקרניות. והספר הזה לא רק מדריך ומראה איך ומה, אלא באמת מגרה לפעולה, ועושה זאת בחוכמה רבה ובפשטות מלבבת.

בספר חמישה שערים, בהתאם ליעד הטיול, ובכל שער פתיח מאיר עיניים על אודות היעד ואחריו שלוש המלצות מאוירות: מה לקחת? מה נראה? מה נעשה? ולקינוח – שיר נחמד או סיפור רלוונטי. מתחילים בקטן, בטיול קרוב – בשכונה ליד הבית. מה לקחת? לא הרבה: מים, חברים, תיק וכובע. מה נראה? מרפסת (ומתחתיה שאלה מסקרנת: "כמה מהשכנים ברחוב שלכם אתם מכירים בשמותיהם?"), עורב ("שנחשב לאחת הציפורים החכמות ביותר!"), חתול, שבלול וכו'. מה נעשה? נחפש פירות וצמחים טובים למאכל שגדלים ממש ליד הבית: חוביזה, כובע הנזיר, חמציצים, פיטנגו ועוד. ליד כל הצעה כזאת יש תיאור, מידע מעניין או הצעה לפעולה, ובסוף – רעיון חמוד שמתאים למקום, כמו (בטיול בשכונה) לחפש את צמח "מקור החסידה" ולהצמיד לחולצה את זרעיו בעלי הזנב המסתובב (בילדותי קראנו לזה "שעון").

השיר החותם את השער הראשון הוא "מציאה" היפהפה של לאה גולדברג. היצירות האחרות, שכולן פנינים ספרותיות, הן מאת לאה נאור, לוין קיפניס ונורית זרחי, ואת השירים אפשר גם לשיר או לזמזם תוך כדי הליכה. ארבעת השערים הבאים מציעים עוד ארבעה טיולים שכל משפחה יכולה לצאת אליהם בלי מאמץ: לפרדס, לחוף הים, למושב ולמדבר, וכל ההצעות בכל טיול פשוטות וחמודות וכל כך עושות חשק לצאת לטייל, שתסלחו לי, אבל יש פה בבית ילד ונורא מתחשק לנו כבר לצאת מהבית וליישם את ההמלצות האלה. גם הציורים – תענוג. מתנה נהדרת לכל משפחה שיש בה ילדים בגילאי 3-9.

"יצאנו לטייל", בעריכת רינת פרימו (איירה: רעיה קרס, הוצ' ידיעות ספרים, 48 עמ', מנוקד) – 58 ש"ח בחנות המגדלור (במקום 64 ש"ח מחיר מלא)

*הספר יחולק החודש לילדים בגני טרום-חובה המשתתפים בתכנית "ספריית פיג'מה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה