06 ביוני, 2016

מלכת הכיכר

כיכרות הלחם והסנדביצ'ים של דנה כפיר שמים את גבעת ישעיהו ככוכבית ועצירת חובה בווייז שלנו. הכירו את אלופת השאור של עמק האלה

תאמינו או לא, אבל חלק מחברינו הטובים גרים בפינות נידחות בארץ בהן לא שמעו עדיין על רשתות קפה ומאפה מהירות שמשחררות אתכם לאוטו עם קרואסון מחומם במיקרו טו גו. בפינות החמד המאוזנות הללו, נותנים כבוד לפחמימות, חיבוק לכל פרוסת לחם, אהבה לכל פירור, ומאפשרים לאכול בנחת, לקחת את הזמן ליד מדפי השיפון ולהחליט עם מי מהכיכרות תרצו להתחתן. והטעם בהתאם.

קחו את דנה כפיר לדוגמא, שכבר כמעט עשור מטפחת ומגדלת שאור טבעי ללחמים שהיא אופה לתושבי גבעת ישעיהו ולכל אזור עמק האלה ומבקריו, תחת הלייבל והמקום החמוד שפתחה "לחמל'ה", שלדבריה מתהווה ומשתנה כל הזמן, ממש כמו הלחמים עצמם. מה שהחל כחדר אירוח עם ספרים ומכונת אספרסו בכניסה לביתה, המשיך בלול שהוסב לבית קפה קהילתי, התגלגל והפך לפני שנתיים לקיוסק מגניב או עגלת-אוכל עמוסת כל טוב שהיא מפעילה במרכז הגבעה. סביבה פזורים שולחנות ורהיטים שנידבו חברי המושב, עליהם תוכלו לנוח ולנשנש במקום, או לקחת הביתה מאפים, סנדביצ'ים מעולים, גבינות, מיצים, יינות מקומיים, אבטיח אורגני ומיני הפתעות שחקלאי האזור מביאים עד אליה. אבל גולת הכותרת היא כמובן הכיכרות של דנה – כמו לחם דגנים עשיר, דחוס ונהדר, או לחם עשוי מאגוזים בעל גוון סגלגל טבעי, "לחם פועלות" (ע"ש כל הנשים הטובות שפועלות להכינו) באווירה כפרית-איטלקית, לחמי שיפון, ויש גם מאפים מתחלפים כמו בוריק זהוב, מאפה מנגולד ארוך, פיתות כוסמין מופלאות בימי רביעי, או חלות מעולות בימי שישי. מלבדן אגב, הכל נאפה כאן על אותו בסיס שאור טהור שמלווה את דנה מההתחלה, ללא שמן או סוכר, ורק מחומרים טובים וטריים בהם היא מתנסה, טועמת ואופה.

חברים ששלחו לנו לקראת שבועות טעימות מהקיוסק ("שיגנבו את ההצגה למוצרלה"), מספרים כי תמיד מגיעים לכאן מרחוק אנשים ששמעו על המאפים של דנה ובנו חצי-יום טיול סביבה. בפעם הבאה שאתם באזור, הוסיפו לכם לטנא ולווייז. או פשוט עקבו אחרי שביל פירורים.

לחמי שאור טריים וטבעיים – 23 ש"ח
לחמל'ה, גבעת ישעיהו 80 (בית שני מימין), גבעת ישעיהו, עמק האלה, טל': 054.2664733 (דנה), שלישי-שישי 08:00-13:30

 

 

דנה והלחמים. "לחמל'ה גבעת ישעיהו"

דנהל'ה אופה גדולה. "לחמל'ה גבעת ישעיהו"

 

 

ביס מהגבעה. "לחמל'ה"

ביס מהגבעה. "לחמל'ה"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה