11 בפברואר, 2018

מוציאה ת'לשון

איקה כהן, השוקולטיירית המעוטרת רוקחת פיסות גן עדן קטנות במסווה של פרלינים, ומרעננת את הז'אנר עם ממתקים כמו לשון-חתול נוסטלגית, או איורים אכילים של בתיה קולטון ורותו מודן. מאמי, כזה לוולנטיינז, לא פחות

תראו, אנחנו הראשונים להודות שפרחים ולינדט אדום ליום האהבה תמיד עובדים. והאמת היא, שבשלב זה של זוגיותנו גם כל מחווה קטנה מכך – וויל דוּ (פינוי-ניקוי מגירת המלפפונים שווה לנו יותר מכל שובר לעיסוי, תודה). אבל אם מישהו בקהל בכל זאת רוצה להגדיל ולקנות אותנו לנצח נצחי כל הנצחים – מוטב לו יסור למעוז השמיימי של איקה כהן, וישלח לנו כל פירור שוקולד שהאישה המוכשרת והנהדרת הזו רוקחת במו ידיה.
 
כבר שנים שאיקה, שוקולטיירית מבוקשת בעולם ומעוטרת מדליות, יוצרת פרלינים מדויקים בסגנון צרפתי, פיסות גן עדן משוקולד ומיני ממתקים לחיך ולעיניים שאתם נופלים. הכל החל לפני 15 שנה, כשאיקה נסעה לטיול ארוך באוסטרליה. שם, במקום לחפש קנגורואים, העין והלב נמשכו אחרי השוקולטייה הבא במסלול. כשחזרה עם תחושת ייעוד חזקה, חיפשה ממי ללמוד את רזי הטימפרור ומצאה את שף הקינוחים דאז של "בוטיק סנטרל", קלוד בן סימון, שהזמין אותה להיצמד אליו באטלייה ועודד אותה להתנסות בעצמה. אחרי שנה של חקירה, נסעה לצרפת ועברה סטאז'ים מפרכים אצל השוקולטיירים הכי נודעים במולדת הטראפלס. בין לבין, התחקתה אחר מקורות הקקאו ותרבות השוקולד במקסיקו, לונדון וניו יורק. כששבה ארצה, חברה אל "סיליה ורביבה", ולאחר 6 שנים כשוקולטיירית המקום – יצאה לדרך מתוקה משלה ופתחה ב-2011 בלב תל אביב את "איקה שוקולד", היכל שכולו טוב.
 
חוץ מפרלינים בלמעלה מ-20 טעמים (שדורגו גבוה בתחרויות בינלאומיות ואפילו התארחו בגלרי לאפייט), כמו קרמל מלוח, ארל גריי, טונקה, מרמלדה פטל, מרציפן פיסטוק, מריר ולרונה ואחרים – תמצאו פה גם מרמלדות מעולות (לייק!), טבלאות-ביס בטעמים, כוורות שוקולד, צ'נאקים עם אגוזים, טראפלים קטיפתיים, מקלות-שקדים מצופים או קרמליה בזיגזג, אצבעות בר, פקאנים וקליפות תפוז מצופות, מדליונים פירותיים, ועוד. אבל רגע, קחו שלוק אינסולין, השיא עוד לפנינו: לאחרונה נוספו לוויטרינה מטבעות ולשונות-חתול דקיקות, מחווה נוסטלגית לראשית ימי השוקולד כאן בגרסה מודרנית יפהפיה, ממולאים בטעמים מופלאים ובגוונים מהפנטים. ואם זה לא מספיק גורם לכם ליילל מאושר – לקראת חגי הבונבוניירות וימי האהבה המחייבים, איקה אוהבת להפתיע עם ספיישל מיוחד (כמו מארז לב אדום אכיל או מקופלות ורודות!). והשנה – אם שיחק לכם המזל – יש סיכוי שתקבלו מסנט וולנטיין שלכם דף שוקולד לבן עליו הודפסו איורים מקוריים של בתיה קולטון ורותו מודן, כחלק משיתוף פעולה עם המותג שלהן, Ruff & Tuff.
 
ובנימה זו, הלכנו לשבת ליד החלון ולחכות לשליח מאיקה.
 
IKA CHOCOLATE – מחירים לדוגמא: 11 ש"ח לשלישיית מיני-טבלאות, מארז 10 פרלינים – 60 ש"ח, חמישיית לשון-חתול – 25 ש"ח, שוקולד לבן מאויר – 60 ש"ח
איקה שוקולד, יד חרוצים 11, תל אביב, טל': 03.6880440, משלוחים בתל אביב והסביבה – 30 ש"ח. עוד עדכונים באינסטגרם

 

 

מיאו כמה שזה טעים. לשונות חתול בטעמים, "איקה שוקולד" (צילום: אנטולי קרניצקי)

מיאו כמה שזה טעים. לשונות חתול בטעמים, "איקה שוקולד" (צילום: אנטולי קרניצקי)

 

הו, שלום לכן. פקאנים מצופים ומרמלדות בטעמים, "איקה שוקולד" (צילום: שירן כרמל)

הו, שלום לכן. פקאנים מצופים ומרמלדות בטעמים, "איקה שוקולד" (צילום: שירן כרמל)

 

הכל, תודה. מימין:כוורת שוקולד (צילום:אנטולי קרניצקי); מארז לב אכיל (צילום: שירן כרמל)

הכל, תודה. מימין: כוורת שוקולד (צילום:אנטולי קרניצקי); מארז לב אכיל (צילום: שירן כרמל)

 

מה בחרתם לנו? מימין: טראפלים; משמאל: מיני טבלאות בטעמים (צילום: אנטולי קרניצקי)

מה בחרתם לנו? מימין: טראפלים; משמאל: מיני טבלאות בטעמים (צילום: אנטולי קרניצקי)

 

איקה, את טובה אלינו מדי. מימין: מטבעות שוקולד (צילום: אנטולי קרניצקי); משמאל: אצבעות בר (צילום: שירן כרמל)

איקה, את טובה אלינו מדי. מטבעות שוקולד (צילום: אנטולי קרניצקי); אצבעות בר (צילום: שירן כרמל)

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה