08 בספטמבר, 2015

מועדים לקריאה

3 ספרי מתנה יפים סוגרים לנו פינה לדודה הבשלנית, לדוד ההיפוכונדר ולאחיינית שמתחתנת בצאת שמחת תורה. כך תדפדפו את החגים

במקום להסתבך באמצע הקניון עם שרשור הודעות משפחתי בנוסח "רגע, איזה מידה דוד נפתול בנעליים?" או "אמא, יש לכם כבר מתקן שישיית תרבדים מעוצבים?", החלטנו להקדיש לכמה אנשים בעיתיים במיוחד בבית את המתנה שקשה לפספס איתה – ספרי אלבום, רבותיי, ספרי אלבום.

מתחילים עם ספר האוכל של הדיי עפאים (זהו, אפשר להפסיק לניילן את הטורים?), וממשיכים מיד לעוד ספר ילדים מצויר למבוגרים היפוכונדרים במיוחד, פלוס ספר מהמם ביופיו שכולו שיר הלל למתכוני חתונות ולאוכל רומנטי מפעם ומהיום. בקרוב אצלכם (על שולחן הקפה):

#1
הספר"ספר על אוכל" של הדיי עפאים (עריכה: עופר ורדי, 320 עמ', הוצ' LunchBox)
הסיפור – אחרי למעלה מ-3 שנים ועשרות טורים מגרים שהדיי עפאים (חולים על השם הזה!), איש אוכל, חקלאי ומבעלי "משק עפאים" – כותב במוסף "הארץ", בהם לצד מתכונים טובים הוא מתאר את יחסי הגומלין בין בני אדם ואוכל, חוזר למקורות חומרי הגלם הכי בסיסיים, מאכלים תלויי עונות שנה, מצבי רוח וגעגועים לטעם של פעם – הגיע הזמן שנקבל את כל היופי הזה מרוכז בספר אחד עבה ויאמי (שיצא לדרך אגב הודות למימון המונים חברתי). וסחטיין על הצוות המוכשר שבישל איתו לאורך כל הדרך, דן פרץ הצלם ונורית קריב הסטייליסטית, שמצליח לגרום למנת פריקסה להיראות כמו מוצג במומה.
אל תפספסו – הספר מסודר לפי חודשי השנה העבריים, מעוגת שוקולד שזיפים ולוז בתשרי, ועד סופריטו עוף בסלרי באלול. אגב אם תרצו תוכלו להזמין את הספר עם הקדשה אישית מהדיי עצמו ("לדודה בטי, שלך בהערצה כנועה").
כמה ומאיפה – 160 ש"ח בחנות "המגדלור" (במקום 178 ש"ח מחיר מלא) או ב"סיפור פשוט"; בחנויות ספרים פרטיות ברחבי הארץ; בחנויות משק עפאים או ישירות במשלוח עד הבית עם הקדשה בפנייה ל-info@ofaimme.com

#2

לפעמים זה כיף להיות כאילו חולה. "היפוכונדר" - מיקי מורג

לפעמים זה כיף להיות כאילו חולה. "היפוכונדר" – מיקי מורג

הספר – "היפוכונדר: ספר ילדים למבוגרים" של מיקי מורג (84 עמ', הוצ' עצמית)
הסיפור – הרעיון לכתוב ולאייר ספר ילדים שיתאים גם ובעיקר למבוגרים, נולד בראשו של מיקי מורג, קופירייטר ומאייר מקסים, בעקבות טקסי שעות הסיפור בהם נתפס מפהק מול בתו כבר אחרי 3 עמודים. לא נעים. בדיוק בשביל הורים כאלו, שכבר מדקלמים בשיעמום את כל המדף, חיבר ואייר ספר מופלא, שידבר לבני 4 לא פחות מאשר לבני 40, על היפופוטם שממציא לעצמו מיני מחלות מצחיקות. הכתיבה מלאה בבדיחות (טובות ממש!), משחקי מילים וטעויות הדפסה מכוונות, שמשאירות גם את המקריא עירני ומשועשע עד העמוד האחרון. יש למישהו hopetalgin?
אל תפספסו – את הכלי המעולה הזה להתמודדות עם חרדות אמיתיות בעזרת הומור. אבא, תיהנה.
כמה ומאיפה – 69 ש"ח בחנות "סיפור פשוט" (במקום 76 ש"ח מחיר מלא), ב"המגדלור"; וברשתות הספרים.


#3

בקרוב אצלכם. "רבע עוף" (עיצוב וצילום: סטודיו קרן וגולן)

בקרוב אצלכם. מתוך "רבע עוף" (עיצוב וצילום: סטודיו קרן וגולן)

הספר – "רבע עוף: מתכונים לחתונה מוצלחת" של נעמי אבליוביץ' ועופר ורדי (עריכה: זהרה רון, 224 עמ', הוצ' LunchBox)
הסיפור – אחת המטלות היחידות שדווקא כיף לעשות לקראת החתונה היא כמובן שלב הטעימות. בדיוק בגלל שאין חתונה בלי בופה, החליטו נעמי (אדריכלית בעבר ואשת גסטרונומיה בהווה) ועופר (מו"ל וכותב ספרי אוכל), לרכז בספר אחד מדהים ביופיו (סטודיו קרן וגולן, יו דיד איט אגיין), את כל היסטוריית מנות החתונה הכי קלאסיות – מרבע עוף חיוור שהיו מכינים פעם בבית ומגישים באירוע, ועד נתחי סלמון שהוטסו במיוחד לאולמות של היום. וכל המסורות כבר מחכות לכם בפנים: מתכוני עדות, מנות חתונה קהילתיות (מטורקיה ועד קיבוצי העמק), מה מגישים בטקסי האירוסין, החינה, קבלת הפנים והבוקר שאחרי, וכמובן המון מתכונים אישיים לצד שירים ותמונות נוסטלגיות. מתנה נהדרת לזוג הבא שמשגר לכם הזמנה.
אל תפספסו – את ההסבר המפורט לאיך הפך סיפולוקס למלך מתנות החתונה. 
כמה ומאיפה – 98 ש"ח מחנות "המגדלור" (במקום 108 ש"ח מחיר מלא), ובחנויות הספרים ברחבי הארץ, או בטל': 072.2210050

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה