26 באפריל, 2018

מולי ואני

מותג אופנה ועיצוב בו כל פריט - מגרב ועד צלחת - מוקדש לדמות ציפור בשם MULI, מצליח לעורר בנו השראה ומעוף. ברוכים הבאים למולילנד

מה אתם משרבטים ללא הרף בזמן המתנת-נצח לנציג שירות? לבבות? חתימה? מגן דודים? אנחנו "666" או "הנסיך הארי הפסד שלך" (ואז ממלאים את העיגולים והסמ"כים). עד כאן לא נשמע ארטיסטי במיוחד. לעומת זאת, יש את לידור ברלינסקי – מעצבת, צלמת ואמנית מגיל אפס, שהקימה אימפריית מרצ'נדייז סביב דמות שמעולם לא הצליחה להפסיק לצייר.

מולי, ציפור ללא כנפיים וללא מגדר ברור, נולד/ה לאחר בהייה באווז לבן שפגשה בפארק הירקון, ששחה לאיטו בלי לעוף או להשמיע קול, ריגש ועורר בלידור הזדהות עמוקה. מאז אותו מפגש גורלי מצאה עצמה לא רק מקעקעת את דמותו על זרוע ימין, אלא בעיקר משרבטת אותו שוב ושוב בכל מקום ועל כל חומר אפשרי: ברחובות העיר, על גלשנים בים, סלעים וכל קנבס פנוי. כשפנתה ללימודי צילום ואמנות ב"מנשר", העוף המוזר לא הרפה ולידור המשיכה לפתח את מולי במיני טכניקות וצורות עבודה חדשות. לפני 3 שנים, עם סיום התואר, החליטה שהגיעה העת לשתף את העולם באובסס, והקימה על שמו וסביבו מותג אופנה ועיצוב, שפונה לכל מין וגיל – MULI 1969. בום.

מה שהחל כקו חולצות טי אוברסייז, הפך עם הזמן לחנות מגוונת וגדושה של מוצרים, שנותנת פייט לכל בוטיק הלו-קיטי מצוי: יש שמלות, סווטשירטים, מעילים, גופיות, טייצים, חצאיות, הודיס, גרביים, או כובעים; יש אקססוריז כמו סיכות, שרשראות, כוסות, תיקים, צלחות, בגדי גוף לתינוקות, מוביילים, רישומים אמנותיים, כריות, מוצרי נייר, ועוד. בתור מי שציירה דמויות נשים וגברים כבר מגיל 4, לידור מספרת שכל פריט מתחיל מסקיצה ידנית שלה, תוך שהיא מדמיינת כבר את הצילום הסופי על הדוגמנים. את הרישומים היא מעבירה מהנייר להדפסות ויניל איכותיות, ממקמת אותן ביד-אמן על גבי החומר ויוצרת קולאז'ים לבישים ושמישים בעבודת יד, בהם אין שניים זהים. כל בד נעים נבחר בקפידה, נתפר באופן מחמיא ולא נצמד, כדי לאפשר זרימה נכונה וחופשית של הגוף. ממש כמו אווז באגם.

בקרוב, תושק קולקציית "חופשה" שמחזירה את מולי ולידור לתקופה בה בילו יחד בחופים. אבל כיוון שהיא ממשיכה להעמיק ולחקור עד לאן דמות ללא כנפיים יכולה להגביה, שווה לחזור ולבקר במולי-לנד בכל רגע שחסר לכם מעוף.

פריטי MULI 1969 – החל מ-19 ש"ח לכרטיסי ברכה ועד 550 ש"ח לעליוניות
להשיג בחנות האונליין, באתר הרשמי ובמכירת פופ-אפ (עד מחר, 27.4), רבי נחמן 6, יפו. פרטים נוספים בפייסבוק, אינסטגרם

 

muli1

חפשו את הציפור. מולי לכל אחד ואחת (צילום ימין: עמית אופק, שמאל: לידור ברלינסקי)

 

muli2

יש לי ציפור קטנה בלב, ובכל מקום. MULI 1969 (צילום: לידור ברלינסקי)

 

muli3

מול מולי. אופנה, עיצוב, אמנות (צילום ימין: עמית אופק, משמאל: לידור ברלינסקי)

 

muli4

טוויטרית. MULI 1969 (צילום ימין: לידור ברלינסקי, משמאל: עמית אופק)

 

muli5

Bird is the word. מוביילים, כריות ועוד, MULI 1969 (צילומים: לידור ברלינסקי)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה