09 באוגוסט, 2016

לשטוף את העיניים במשהו חדש

2 יוזמות אמנותיות מהפנטות מוכיחות שיש כאן כמויות של כשרון שאתם חייבים להכיר. תיהנו מכל היופי הזה, על לא דבר

2 פרוייקטים אמנותיים מהממים שהטריפו אותנו יותר מטקס הפתיחה בריו, וגרמו לנו להבין עד כמה רחוק אפשר להגיע כשאין גבול לדמיון. פתחו את הראש, שפשפו ריסים, יש כאן כמויות כשרון שאתם חייבים לראות:

#1
מה – המגזין התרבותי "האונה הימנית" של חברת המיתוג Titan Brand Wise

מה הרעיון – כבר 20 שנה שה"טיאטנים" החמודים עוסקים במיתוג חברות עתירות ידע. זה אומר, שהלוגואים שאתם רואים על המכוניות בדרך למתחם היי-טק כלשהוא, נוצרו כנראה בידי מעצבים שלהם. אבל לפני 4 שנים, הגתה המנכ"ל והאחראית על הקריאייטיב בחברה, לירי קידר-עופר, יוזמה מהממת להפגנת יכולות נוספות של הצוות: בכל חודש מוציאים "טיטאן" מגזין אונליין בשם "האונה הימנית" לקהל לקוחותיהם ולאחרים, המוקדש למעצבים שעוסקים גם ביצירה אמנותית כלשהיא. סתם כדי שתראו. בכל פעם, זוכים הקוראים להציץ לתמונות, וידאו-ארט, ציטוטים אישיים וכרטיס ביקור מעולמו של היוצר. והתוצאה – מרהיבה. מאז הגיליון הראשון, הוצגו כבר למעלה מ-30 יוצרים בתחילת דרכם, שמטשטשים את הגבול שבין עיצוב לאמנות ועוסקים למשל גם באדריכלות, צילום, תקשורת חזותית ועוד. הצוות מספר כי חוץ מחשיפה, מצליח המגזין לייצר שיתופי פעולה עם הלקוחות, ששמחים להכיר אמנות עכשווית מקומית (מעבר לתמונות הלא-ברורות שאשתו של הבוס בחרה ללובי). בקיצור – פתחתם לכולנו ת'אונה.
איפה רואים – גיליון חודשי מתעדכן באתר "האנה הימנית". לחצו כאן להרשמה, או כאן לארכיון גיליונות קודמים. מעצבים שיוצרים אמנות, מוזמנים לפנות ל-mail@titan.co.il

 

#2
מה – תערוכה מרתקת לסדרת הדוקו "י(ו)צרים" של שחף דקל (מהרו, נסגרת בשבת!)

עם מדברים כדי להיכנס לעונה החדשה? גיא ינאי, מתוך הסדרה "י(ו)צרים" (צילום: שחף דקל)

עם מי מדברים כדי להיכנס לעונה החדשה? גיא ינאי, מתוך הסדרה "י(ו)צרים" (צילום: שחף דקל)

מה הרעיון – שנתיים ו-40 פרקים מאז החלה אמנית הוידאו והצלמת שחף דקל לראיין יוצרים מתחומי התרבות המקומית, לסדרת הרשת המקורית שלה "י(ו)צרים", הגיע הזמן להרים מכל היצירה הזו גם תערוכה. למשך שבוע בלבד (עד שבת הקרובה) בגלריית "חנינא", תוכלו לראות מסך ליד מסך, את כל פרקי הסדרה ולצידם גם עבודה אחת מעולמו של המרואיין. בכל פרק (בן 2-3 דקות), תאזינו לשיחות אודיו מעולות וייצריות, על רקע צילומי סטילס יפים שצילמה במפגשים עם משוררים, מעצבי אופנה, אדריכלים, אמני רחוב ועוד. אנחנו התחברנו למשל לפרק של עינת צרפתי – מאיירת אהובה אצלנו בבית, וגם לאברהם קורנפלד הטיפוגרף המקסים, ואז לקרן שפילשר, וכמובן – לנעה דר הכוריאוגרפית, לאסף חנוכה הקומיקסאי ולעוד רבים ששמחנו על הצ’אנס להכיר מקרוב. ליידי, ריתקת.
איפה רואיםבפלייליסט ביוטיוב, ובתערוכה שתינעל בשבת, 13.8 ב-12:00 (אז תיערך שיחה עם היוצרת), גלריה חנינא, שביל המפעל 3 (בניין 5), קומה 1, תל אביב. ניתן לרכוש הדפסי סטילס במהדורה מוגבלת. שלישי-חמישי 16:00-19:00, שישי-שבת 11:00-14:00. פרטים נוספים באתר הסדרה או בפייסבוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה