26 במאי, 2020

למה להתסיס

השפית נועה לוי ניצלה את הזמן בבית כדי להתנסות במיני התססות, כבישות ושימורי מזון בשיטות טבעיות קדומות. מכל זה יצא טנא ביכורי מעדנים טבעוניים ומעולים, שיעשו לכם טוב בבטן ועל הלב. הכירו את התוסס הרשמי של העונה

התוססת שתופסת. ערכת מטעמים ומעדנים טבעוניים של נועה לוי (צילום: נועה לוי)

אם במקרה אתם נמנים בין האנשים שחג שבועות לא מדבר אליהם (תנו לנו לנחש: טבעוניים? מפחיתנים? אנטי-קישיים?), או אם כבר איזה זמן אתם שומרים בבטן תחושת אי-נוחות בכל הנוגע ללקטוז ומפחדים להודות שאתם וחלב – כבר לא, יש לנו הצעה תחליפית בשבילכם: כל מה שנועה לוי – שפית תוססת ומתסיסה – מכינה במו ידיה המופלאות.

אחרי כמעט 20 שנה שניהלה מסעדות ומטבחים כיפים ומגוונים, שזימנו לה התנסויות בסגנונות בישול שונים ("ג'וז ולוז", "קזינו סן-רמו", "איטלקיה בפשפשים", "דייגו-סן"), הגיע המשברונה והשבית את הפעילות הענפה של נועה. פתאום, בזמן הריטריט הכפוי בבית, ובמקביל לכך שסיימה שנת לימודים במסלול ההרצאות של ד"ר אורי מאיר צ'יזיק, בנושא קיימות, היסטוריה ופוליטיקת מזון, החלה לממש את אחת המיומנויות שרכשה בשיעורים, ולהכין לחברה טבעונית שחגגה קורונולדת – ערכת מטעמים מותססים. ונסביר: בין שיטות הבישול העתיקות שלמדה בקורס, בלטה ביתרונותיה שיטת ההתססה (או הכבישה), שכובשת לאחרונה מטבחים עכשוויים בכל העולם, המשמשת לשימור אוכל ללא חומרים מלאכותיים ומייצבים פיכסיים. בעזרת טיפול נכון ואיזון מדויק בין מלח למים – ניתן לשמר בטבעיות סוגי מזון רבים, ואף להחזיר לגוף מערכת חיידקים טובים.

את כל הידע הזה הכניסה נועה לצנצנת והחלה לרקוח כאמור לחברתה מיני מעדנים כיפים מחומרי גלם טבעיים, טבעוניים ואורגניים שהיא משיגה מיצרנים מקומיים שווים. לכל פריט צירפה פתקון עם המרכיבים והוראות אחסון, אותם איירה להפליא בת זוגה, נֹהר בינור, עם פרחים יפהפיים בצבעי מים. ההנאה שבהכנת הערכה, יחד עם התחושה שהן מפיצות הלאה משהו טוב בכל מובן, דירבנו אותן לשלוח מארזי-חג לחברים נוספים. כך, מאז פסח, הן לא מפסיקות להתסיס, לשכלל, לאייר ולשלוח ערכות יפות, בהן 6 מעדני דגל טעימים וכיפים לנשנוש, ולא רק לחיך טבעוני: (1) "גבינת" אגוזים אפויה ומופלאה עם שום ועלי זעתר; (2) "יוגורט" לבנה-קשיו מותסס עם עלי זעתר (שהוספנו לירקות קלויים והתענגנו ערב-ערב); (3) ממרח "נוטלה" מאגוזי לוז קלויים, שהילדים והגדולים התמסרו אליו מיד; (4) משקה-קשיו, מייפל ופירות אורגניים עונתיים מחקלאי הדרום; (5) שקית קרקרים ממכרים מקמח חומוס, קמח שקדים, גרעיני חמניה ודלעת, שומשום, פשתן וקצח. (6) אבל גולת הצנצנת? סירופ צ'אי מסאלה שהתגלה כטעים בטירוף ובו ג'ינג'ר, תה שחור, סוכר קנים אורגני ותועפות של תבלינים ייחודיים, טריים וטבעיים. את ה"וויטמיצ'יק" ההודי המעולה הזה מומלץ לערבב עם חלב שקדים קר וקרח (אתם נופלים כמה שזה מרענן), להוסיף לקפה על חלב מורתח, או לחזק כל דרינק. ויש גם מי שדיווחו על שילוב עם סודה, במוזלי, על מלבי, מה שתרצו. הכל יוצא טעים מסאללה. רק שימו לב, הודות לשיטות השימור הטבעיות את רוב המוצרים יש לסיים תוך שבוע פלוס-מינוס (אל דאגה, מספיק לנו הוויקאנד).

לאור הצלחת המיזם, האיורים של נֹהר כבר שועתקו לחותמות דיו שגולפו לה אישית, ואילו נועה קיבלה הצעות לברטרים (כלכלת סחר חליפין זה הדיבור!) כך שמוצרים משלימים ייכנסו בהמשך למארזים (חולצות, סינרים ויין); יחד עם שלל מנות חדשות שהיא ממשיכה לפתח למעדניה הביתית (ריבות, סלטים, רטבים חריפים, נשנושי עלי גפן, דגים כבושים). וכולם, לפי הפידבקים שקיבלה, יעשו לכם טוב בבטן ועל הלב (חברים, אל תסיסו סתם). הזמינו טנא עם הביכורים הכי תוססים לעונה, ועשו השנה תיקון שבועות אמיתי.

מארז 6 מטעמים טבעוניים של נועה לוי – 150 ש"ח (ניתן להזמין מוצרי-מעדניה נוספים המתחלפים מדי שבוע)
הזמנות באינסטגרם, פייסבוק, או בטל': 052.5242535 (נועה). משלוחים לת"א-יפו, ר"ג, גבעתיים, חולון, בת-ים והסביבה (או באיסוף עצמי); הערכה טבעונית וללא גלוטן

 

 

אם זה לא טעים לכם – אנחנו צנצנת. לבנה קשיו עם שמן זית ועלי זעתר מיובשים

 

 

טנא הביכורים הכי שווה לחג ולבכלל.  ניתן להוסיף עוד מוצרי מעדניה המתחלפים מדי שבוע

 

3 thoughts on “למה להתסיס

  1. מני בכרטן הגיב:

    היכן ניתן לרכוש ?

  2. נורית הגיב:

    היכן ניתן לקנות אני מהצפון

  3. נורית הגיב:

    היכן ניתן לקנות
    אני מאזור הצפון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה