28 באוגוסט, 2018

ללכת על ביצים

סטודיו CLAY של דנה לוי דוגל בחוסר שלמות, חושף סדקים ביצירה ומציע לאכלס כל דבר שתרצו בתוך ביצי-קרמיקה מטריפות. MULI, האווז והמותג שמאיירת לידור ברלינסקי, מציג כלי פורצלן חדשים ומקוריים במיוחד. בחג הזה מארחים עם מָעוף

איפה תפסנו אתכם? בדרך לעוד אטרקציית עקיצת סוף הקיץ ("מתנפחים ונמרחים" / "היכל הקרוסלות" / "קריוקי פאלאס" / "יש-פה-מזגן-לנד" / "עולם הפופקורן-ב-40 ש"ח")? ככה חשבנו, ואנחנו ככל הנראה ממש מחנים לידכם כעת (חפשו מבוגר קפריזי לצד ילד טנטרומי). ובכן, בזמן שנתקעתם בתור לעוד מתקן ללא תקן, אולי יש לכם רגע לעזור לנו עם מטלת החג הכי בלתי: האם לקנות למארחים השנה עציץ-ביצה מטריף של סטודיו CLAY, יחד עם סט צלחות-עוגה (ועוגה)? או ללכת יותר בכיוון הכלים המאוירים של MULI 1969, וחולצות "מולי DIY" לאחיינים? קחו את הזמן, יש עוד בערך 200 לפניכם בתור:
 
#1 נתחיל מסטודיו CLAY של דנה לוי, שלמדה קולנוע וטלוויזיה, עברה לגור עם בעלה בסן דייגו, קליפורניה, ורק שם – לאחר שהצטרפה לקבוצת קרמיקאים חובבים – התאהבה בעולמות החימר, בריח ובמגע, עד שהפכה לשוליה קבועה בסטודיו. כשחזרה ארצה, פתחה סטודיו משלה על אש תנורים קטנה, ובמקביל למדה ועבדה בעיקר בעיצוב פנים. כעבור 15 שנים, הרגישה שהחומר שוב קורא לה וחזרה לאהבתה האמיתית. מאז, תוך שהיא מציגה מיצבים ופסלים בתערוכות ברחבי הארץ, החלה דנה ליצור גם קו כלים שימושיים, תחת המותג "קליי", ששם בפרונט של הקן את "הבֵּיצות": קערות דקיקות, אלגנטיות אך עמידות מאוד (ללא חשש ממיקרו או פחד ממדיח), שבראשן פתח המאפשר לאפסן כל דבר שתרצו לדגור עליו – עציצים, ממרחים, פרחים, גרעינים, מפתחות, תכשיטים, תבלינים, עודף, המטען המשרדי. אתם כבר תמצאו מה. גם ככה סתם על שולחן החג זה ייראה "מדה-בקה-ביט", יו נואו.

לכבוד החג, הוציאה דנה גם צלחות עם משיכות מכחול יפות, שבמקור אפתה לביתה, אך בכל פעם שהגישה בהן – האורחים הזמינו סט. ויש עוד מגשים עם אלמנטים טבעיים, בתים מחוספסים, ספלים עם איורי עצים נוגים, קופסאות כדוריות או ארגטלי צינור דקיקים. והכל דוגל באה-סימטריה וחוסר שלמות מרהיב, מושפע מפילוסופיות בודהיסטיות ומהאינטואיציה והחיבור של דנה לתחושות של כאן ועכשיו. זו הסיבה שהיא אוהבת להדגיש סדקים שנבקעו, לא מתקנת גלזורה שנזלה או מסתירה קו שנשרף. כך שאף פריט אינו זהה ועבודת היד המופלאה ניכרת בכל קימור.

אז יאללה דוגרי, אל תלכו איתנו על ביצים: כמה לקחת לכם? תריסר מכל דבר?

הכלים של CLAY – החל מ-90 ש"ח (לספל או קערה קטנה) ועד 340 ש"ח (לעציץ גדול)
להשיג בחנות אונליין, או בסטודיו בקריית אונו בתיאום מראש (ולהזמנות אישיות), טל: 054.5512021 (דנה); וגם בגלריה "8 ביפו". פרטים נוספים באינסטגרם ובפייסבוק

#2כדי להתבלבל עוד יותר, מצאנו במקביל קו כלי פורצלן חדש שאיירה לידור ברלינסקי, למותג שנולד בהשראת דמות האווז שמלווה אותה מאז ומתמיד ביצירתה – MULI. יש צלחות, אגרטלים, קנקני שתייה, קערות אליפטיות, פמוטים ריבועיים ועוד. על כולם תמצאו עשרות "מולים" צפופים שיוצרים פטרן שחור-לבן מגניב, עם המון אווזים ומקורים מקוריים במיוחד. בהתאם לעושר ולמגוון הפריטים ב'מולי-לנד' שלה, תמצאו עוד רעיונות למתנות כמו חולצות לצביעה עצמית של מולי לכל חבר במשפחה, אגרות לראש השנה והרבה נוצות ולבן בעיניים.

הכלים של 1969 MULI – החל מ-30 ש"ח (לקערה קטנה) ועד 89 ש"ח (לאגרטל גדול)
להשיג בחנות אונליין, או באתר הרשמי. פרטים נוספים בפייסבוק, אינסטגרם

 

אמנית עם ביצים. עציצי הביצה של דנה לוי (צילומים: טל סיון-ציפורן)

אמנית עם ביצים. עציצי הביצה של דנה לוי ל-CLAY (צילומים: טל סיון-ציפורן)

 

 

מתחילים לערוך כבר מעכשיו. כלים וצלחות של Clay by Dannah

חוסר שלמות מושלם. כלים וצלחות של Clay by Dannah

 

יאללה, גם פסח אצלנו! כלים וקופסאות כדוריות של סטודיו CLAY

יאללה, גם פסח השנה אצלנו! כלים וקופסאות כדוריות של סטודיו CLAY

 

ללא חשש מדיח. הכלים היפים של קליי

ללא חשש מדיח. הכלים היפים של קליי

 

 

 המקור הכי מקורי. מתוך קו הכלים החדש של MULI 1969 (עיצוב וצילום: לידור ברלינסקי)

המקור הכי מקורי. מתוך קו הכלים החדש של MULI 1969 (עיצוב וצילום: לידור ברלינסקי)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה