04 בינואר, 2018

לי כל ביס נושא מזכרת

"סבתא", רשת כריכים בעבודת יד בת 2 סניפים (חיפה ותל אביב), מציעה סנדביצ'ים מעולים, טריים ופשוטים כמו פעם, בהשראת מתכונים שרק סבתא יכולה להוריש. איזה נחת

לאחרונה שמנו לב, שמישהי בעבודה מגיעה בבקרים עם סנדביץ' מושקע, ארוז בשקית נייר יפהפיה (אווירת דליקטסן-ניו יורקי) כדי לאכול בהחרשה מול המסך, ובלי לסמס לנפש חיה מהדרך "מה להביא לכם?" (השם והטינה שמורים במערכת). אחרי שהחלטנו לנעוץ את העניין אחת ולתמיד ולהבין מאיפה מגיעים הכריכים המגרים שלה –  גילינו סיפור שיעניין לכם ת'סבתא. אבל באמת:

"סבתא" היא מעדניית כריכים שייסד בחיפה ב-2012 (ושלוש שנים אחר-כך גם במרכז תל אביב) שי וקראט, שעסק עוד הרבה קודם לכן בתחום הקולינרי. לאחר עשור של עבודה במטבחים וניהול מסעדות מצליחות בחיפה, החליט שי להתחבר לאהבה האמיתית שלו ושלנו – כריכים (דבר אלינו ברוסטביף!). בתור אחד שגדל על מוסדות חיפאיים ידועים כמו "כריכי ויקטור" ו-"סנדביץ'-בר ברכה", אבל בעיקר בשכנוּת לסבתו אורה, שהיתה מכינה לו כריכים באהבה והשקעה כמו שרק סבתא יכולה – זה היה רק עניין של זמן עד ששי יקים בעצמו אימפריית סנדביצ'ים שכולה מוקדשת לחומרים ולטעמים עליהם גדל, מהלחמניה – ועד הרוטב הסודי. בשני הסניפים מחכה לכם אם כן תפריט מהודק ששומר על פשטות וטעמים ביתיים, ומציע כ-10 כריכים קבועים קלאסיים מחומרי גלם טריים ומעולים שמכינים במקום, ומרכיבים באהבה על לחם שיפון מלא או לחמניית-חלה בהשראת מתכון של סבתא (על-פיו אחותו אופה עד היום חלות לארוחות שישי).

אחרי צריבה קלה על הפלנצ'ה, כדי שהלחמניה תהיה פריכה וחמה – תתבקשו לבחור בין הבייסיקס (חביתה או סלט ביצים על ירקות ועלים טריים), לבין יצירות מקוריות כמו הכריך הטבעוני (מומלץ מאוד!) ובו ירקות קלויים, אבוקדו, טחינה גולמית, פסטו, אגוזים, עגבניה ורוקולה; או כריך קרם-צ'יז ופסטו אגוזים, עם שקדים פרוסים, גרעיני חמניה ודלעת. יש גם כריכי חזה הודו בשילוב פלפל קלוי; או טונה עם הרבה עירית ולימון; סלמון מעושן או נקניקים צלויים על מיונז. אבל ה-נסיך של סבתא? סנדביץ' סטייק אנד אגז מרשים וטעים כמו באגדות, עם נתחים דקים ובצל מטוגן, ביצת עין, מיונז, עגבניה, חסה, חמוצים וממרח קונפי-שום ממתכון ביתי שהנכד כאמור קיבל בירושה. תוסיפו לזה את המיתוג הנוסטלגי ואווירת דיינר פיפטיזי שמחה – ובכלל תרגישו פה כמו חיבוק חם מסבתוש.

מעדניית "סבתא: כריכים בעבודת יד" – 15-30 ש"ח (חצי כריך או שלם), כריך סטייק אנד אגז – 49 ש"ח
להשיג בסניף צפון – צפרירים 2, חיפה, 04.8101117; סניף מרכז – אבן גבירול 69 (כיכר רבין), תל אביב, 03.5737479; פרטים בפייסבוק, אינסטגרם

 

 

הסבתא הכי מעודכנת בעיר. הצצה לסניף חיפה, "סבתא"

הסבתא הכי מעודכנת בחיפו. הצצה לסניף חיפה, "סבתא"

 

 

 

סבתוש, תכיני לנו בשישי כזה? סנדביץ' המבורגר ספיישל סבתאי

סבתוש, תכיני לנו בשישי כזה? סנדביץ' המבורגר ספיישל סבתאי

 

 

שיפון או לחמניית סבתא, זו השאלה. סנדביץ' "סבתא"

שיפון או לחמניית סבתא, זו השאלה. סנדביץ' "סבתא"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה