09 בדצמבר, 2020

לימה יש רק אחת

אנדראה גלר אופה עוגות ומאפים על פי מתכונים משפחתיים עליהם גדלה בפרו, אבל תמיד עם הטאץ' העכשווי והמרהיב שלה. בואו לזלול קודם עם העיניים, ורק אחר-כך ליישר עם כל הלב

לסחוט מהלימון – מוחיטו. עוגות בעבודת יד ממתכונים מבית אמא בלימה, LIMA LIMON

מילא להצליח לארגן לו"ז הדלקת נרות בין הסגרים וההנחיות המתחלפות. מילא לשכנע את שובליקו לא להתקרב עם אלכוג'ל דליק לנרות (ולא, לא נושפים עליהם! קודם שים מסכה ואז תנסה). מילא לוודא שהקופון של הפסטיגל תופס לצפייה חוזרת. השאלה היא – מה אתם מביאים אתכם לנשנוש השנה? כי לעמוד שעתיים בתור ברחוב לסופגניות-מזרק, כדי לגלות שנשאר רק קאמפרי וריבת חלב – זה לא תשובה. עד שאתם מתארגנים על כיבוד שמכבד אותנו, אנחנו פה בינתיים מרכזים הזמנה מאנדראה גלר, הקונדיטורית הכי מתוקה שפגשנו, מוצ'אס גרסיאס.

אנדראה שנולדה בוונצואלה, גדלה רוב חייה בלימה, פרו. שם ספגה מאמה – קונדיטורית שהיתה מפיצה מאפים, דליקטסנים ובייגלים לקהילה היהודית בעיר – את האהבה לאפייה ולבישול. לפני כמעט עשור, ולאחר שסיימה לימודי Culinary Arts & Hospitality Management באחד המוסדות הנחשבים בלימה, החלה מיד לעבוד במסעדות שונות בעיר. בעקבות תכנית "מסע" שמהווה הכנה לקראת עליה רשמית לארץ, הגיעה הנה ב-2014, התאהבה במקום ונשארה. אחרי שעבדה גם פה במלונות בוטיק שווים ("נורמן הוטל" למשל) ובמטבחים שונים – החליטה (בזמן שהחלי"תה) בתקופת הסגר הקורונאית, שהגיע העת להרים את כפפת התנור ופתחה בייקרי ביתי משלה, בשם LIMA LIMON, כינוי החיבה של העיר ממנה הכל החל. ואם זה לא לעשות מהלימון – מוחיטו, אז אדיוס לכם.

כך שמתחילת מרץ – היא אופה במרץ מביתה בתל אביב, אינגליש קייקס במגוון טעמים מסחרר (בננה, מייפל, שקדים, קוקוס והפייבוריט שלנו – עוגת גזר מושלמת עם זיגוג גבינה), טארט פירות עסיסי, פאדג' שוקולד, פאי תפוחים או פקאן יפהפיים, קישים מהאגדות, בראוניז, עוגיות שוקולד-צ'יפ ממכרות שמגיעות בצנצנת (נראה אתכם סוגרים חזרה!), והדובדבן שמעל הטוויל – עוגות גבינה עגולות נימוחות ועשירות בטעמים, שאי אפשר להפסיק לרבּע. את חומרי הגלם היא מחדשת ומשיגה מדי יום מיצרנים וספקים איכותיים, אופה בסמוך למועד ההזמנה ושולחת אליכם טרי ומדיף ניחוחות מטריפי דעת.

לאחרונה, חברים שמכירים אותה עוד מהילדות, איתגרו את אנדראה לנסות ולשחזר את טעמי ילדותה (אם אי אפשר לטוס הביתה, לפחות נשגר הנה את המטבח). כך אספה מתכונים, טיפים סודיים ושיטות הכנה שעוברות רק בין אמא-לימה לבתה, אבל לכל מרשם – הוסיפה טוויסט קטן ועכשווי משלה. כך למשל, היא מקשטת עם אוכמניות טריות, מכינה פרוסטינג מקוריים, מוסיפה פיסטוקים קלויים, בוקה פרחים או נר ריחני תואם ליד. לפני שכל זה יוצא לדרך, היא דואגת גם לצלם תמונות יפהפיות – כשרון נוסף שהיא מחביאה מאחורי הסינר – שייגרמו לכם להזיל ריר עוד לפני שטעמתם פירור. וסי, הכל מואי-מואי-ריקו, כלומר טעים וגם עשיר מאוד, מתפרץ מטריות ומעניק פרשנויות חדשות ואקזוטיות לכל ביס. בקיצור, סורי לביבות אפויות – כבר מצאנו עם מה להדליק השנה.

העוגות והמאפים של LIMA LIMON – החל מ-40 ש"ח לעוגות פס בחושות (אינגליש קייק)
משלוחים לתל אביב והמרכז (מומלץ להזמין לפחות יום מראש); להזמנות – בטל': 058.6100035 (אנדראה), אינסטגרם, פייסבוק, או באפליקציית Beezee להורדה מגוגלפליי ואפסטור

 

 

 

אם לא חיסלתם הכל על המקום – אנחנו צנצנת. עוגיות שוקולד-צ'יפ; עוגת גבינה ואוריאו

 

 

 

3 thoughts on “לימה יש רק אחת

  1. רמה דפני הגיב:

    ממצליצה בכל פה על העוגות של אנדריאה.
    אני חוזרת שוב ושוב למאפים המיוחדים וטעימים של אנדריאה,
    אנדריאה מצטיינת באפייה מלאת דמיון ויצירתיות,
    והעוגות טעימות טעימות ולא שיגרתיות.

  2. נעם קובי הגיב:

    וואו כמה מגיע לה,
    אני לקוח קבוע מפתח תקווה,
    וכמובן שאין שישי בלי עוגה של אנדראה,
    כל שישי עוגה אחרת וכל פעם יותר טעים.
    מומלץ בחום!

  3. מור הגיב:

    יאמי יאמי הכל טעים מנסיון !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה