05 במאי, 2011

לא על המנגל לבדו

סיר תרמי חכם ששומר על טמפרטורת האוכל מאפשר לאחראי על הסיחים להצטרף לשולחן כשהבשר עדיין חמים וטרי

יש לנו חברים שבשבילם כל שבוע זה יום העצמאות. המנגל המפואר בחצר האחורית שלהם חי משבת לשבת ומפיק פרגיות וקבבונים לכל מי שקופץ לבקר, עם או בלי קשר להולדת המדינה. אבל את בעל הבית, הדי ג'יי שעל עמדת הגריל – אין סיכוי לתפוס אוכל בנחת, גם אחרי הקינוחים. כדי לשמור על האוכל חם וטרי – הוא מתחיל לנפנף שעתיים לפני שהגענו, מזרים תבניות אלומיניום מטפטפות בכל כמה דקות, ומתיישב לנשנש שאריות קרות רק כשאנחנו הולכים. לא נעים.

לפני כמה שבועות, החלטנו לעשות ניסוי קטן: סיר תרמי קליל וגאוני שהתגלגל לידנו, בו ניתן לאפסן את האוכל ולשמור אותו בטמפרטורה המתאימה (חם וטרי או דווקא קר וצונן במקרה של סלטים ולפתנים) במשך 5 שעות לפחות, הועבר מיד לבדיקת הממנגל הביתי. ובאמת, ביום שבת האחרון, בחזרה הגנרלית לקראת חג הפחמים הגדול, הופיע לראשונה בחיוך נלהב בעל הבית, עם סיר קבבים חמים ביד אחת ונפנף שיצא להפסקה ביד השנייה. מדהימוס. בתוך סיר הפלא הנ"ל, שעשוי שכבת בידוד מפוליאוריטן מוקצף וחסר משקל – תמצאו שכבה פנימית ואיך-לא-חשבו-עליה-קודם של נירוסטה איכותית ובלתי שבירה, שמאפשרת כאמור לשמור על חום האורז, הצ'ולנט, השניצלים – וכל מה שאתם מביאים לחייל לבסיס או לדודים בצפון בשבת. מבחוץ מקיפה את הסיר שכבת פלסטיק חיצונית ומבודדת לחלוטין כך שגם אין סיכוי להיכוות, והכי כיף – בכל פעם שתיכנסו לאוטו בשבוע שאחרי לא יהדהדו לכם ניחוחות התבשילים שהובלתם בליל אמש.

בקולקציית סירי התרמוס החכמים תמצאו חמש דוגמאות בעיצובים שונים ובגדלים שיכולים להכיל בין 3.5 ל-10 ליטר, ולכל אחד מהם מכסה אוטם, אותו יש לסגור מיד עם הכנסת האוכל הרותח לסיר. העבירו את הפלא הזה לכל מי שמנייד אוכל, יוזם פיקניקים, מפעיל פלטות חמות ומקווה לטוב – ותראו איך בשניה הענקתם להם וואחד עצמאות.  

סיר תרמוס – בין 139-299 ש"ח (תלוי בגודל ובדגם המעוצב)
להשיג באתר היבואן – www.sirtermi.co.il, בחנות היבואן – הבנים 50, הוד השרון, טל':054-3343393; 054-7851871; או בחנויות שונות ברחבי הארץ ("סמבירה" בנתניה; "כהן יצחק" כפר סבא, ועוד)

שימו לב – לקבלת תוצאה מירבית מומלץ להקפיד על חימום הנירוסטה ע"י הכנסת מים רותחים למספר שניות לפני כל שימוש, והוצאתם לפני הכנסת המזון.

[PSGallery=61w0msbga0]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה