18 בנובמבר, 2013

לאכול את מה שבישלת

שתי סדנאות בישול מקסימות שניסינו יעזרו לכם להוציא החוצה את המאסטר השף שתמיד חלמתם להיות

לא ברור אם זה האקלים הקריר שפתח את הרעב לבישולי בית או אולי ערוץ האוכל שמישהו פה השאיר דולק. איך שלא יהיה, מצאנו את עצמנו נרשמים לאחרונה לשתי סדנאות בישול שונות וכיפיות במיוחד, שהצליחו לגרום גם למומחי הכיריים הגדולים בינינו להזיל ריר ולחזור הביתה עם תאבון גדול להקפיץ משהו חדש.

תחתכו לערב אחד מהשניצלים והפסטה-בלי-כלום, ובואו לנשנש טעמים שאולי עוד לא הכרתם, תוך כדי למידה מקצועית מכוכבי מטבח אחרים (פורמט גאוני, תודו). מי ביקש מתכון לקציצות עולש ולא קיבל?

#1
בזמן האחרון נלחש מפה לאוזן ברחבי העיר שמו של "מטבחי", מקום בשינקין שמקיים סדנאות בישול מיוחדות במינן. את "מטבחי" הקימו תמר ובועז, שביקשו לחבר בין חברי הקהילה שלהם באמצעות כל מה שקשור לבישולים: חוגים לילדים, סדנאות למבוגרים, אירועי בישול פרטיים, ימי גיבוש קולינריים, ימי הולדת ומסיבות רווקים ורווקות ועוד. מיהרנו לשלוח אליהם נסיינית שהביטוי "בשלנית חובבת" עושה לה עוול (ועוד לא דיברנו על המתוקים שלה, אוח!), והיא הצטרפה ל"ג'ם סשן טבעוני" – סדנת בישול טבעונית שהעבירה אורי שביט מ"טבעוניות נהנות יותר" (vegansontop.co.il) וחזרה אלינו עם דיווח מפורט: "מטרת הסדנה הייתה לרענן את המטבח הביתי ולקבל השראה לבישול טבעוני קל וטעים. לכן לא למדנו בה מתכונים מסובכים אלא טכניקות וטיפים שהופכים את חיי הטבעוני – מתחיל או מתקדם – להרבה יותר פשוטים", סיפרה.

נציגתנו השקדנית למדה איך "מדביקים" קציצות בלי ביצה, למה חשוב לאכול ירקות בחמישה צבעים מדי יום ואיך להכין ממרחים, "פרש רול'ס" מדפי אורז וסלט טרי, קציצות עדשים וזוקיני, תבשיל פריקי חורפי עם ירקות ואפילו עוגיות צ'וקלט צ'יפס טבעוניות, וכל זה תוך כדי שהיא מנשנשת פירות טריים ולוגמת מימוזה. "אני ממליצה על הסדנה לא רק לטבעונים", הצהירה בפה מלא (תרתי משמע), "אלא גם למי שמתעניין בבישול טבעי ממרכיבים טריים, ולמי שרוצה ללמוד על תזונה אחרת, לא מעובדת אבל עדיין מהירה ופשוטה להכנה". עכשיו רק נשאר לנו לבחור בין סדנת רואו-פוד לסדנת בישול הודי או טבעוני. חוטי זעפרן, מישהו?

סדנאות הבישול של "מטבחי – מטבח לכל דבר" – החל מ-230 ש"ח (לסדנה בת 3-4 שעות)
הלו"ז החודשי מתפרסם באתר – www.mitbachi.com. פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק של "מטבחי", שינקין 56 (פינת פיירברג), תל אביב, טל': 052-2628941 (תמר).

#2

לבשל עם דניאל. מתוך כיתות האומן של 4CHEF

ולמי שמחפש ערב של בישול בחברת פודי'ז נלהבים, וגם כאלה שרק עכשיו למדו להפעיל את המדיח – סדנאות הבישול של 4CHEF הן מתכון מוצלח במיוחד. באתר הסופר-ידידותי של רשת הגאדג'טים לשף החובב, תמצאו תחת קטגוריית "סדנאות בישול" ובחלוקה ברורה ונוחה לפי תאריכים / מיקום / שפים / או סוג סדנה (מאכלי עדות, שוקולד, בשרים ויין, "מסביב לעולם" ועוד), מגוון של ערבי בישול מעשיים ומהנים לכל אחד, המתקיימים מול שף ועמדת בישול מתוקתקת משלכם. זה אומר שתוך כמה שעות של צחוקים בניחוחות מעולים, תצאו מצוידים בחוברות מתכונים, טיפים סודיים, שובר הנחה לקניית כל סיר ובצק סוכר שחלמתם, והכי כיף – שבעים מארוחת ערב שאתם בישלתם לפי הנושא הנבחר. גולת הכותרת מסתתרת באופציית "כיתות אומן", שם מחכים לבשל מולכם ובשבילכם מאסטרים כמו ניר צוק, מיקי שמו, שאול בן אדרת, פיליס גלזר ועוד. אנחנו שחיפשנו מתנה מקורית ליום נישואין – בחרנו ערב עם דניאל זך המקסים ("כרמלה בנחלה", "אסיה מוניקה", "טרומפלדור 10"), שגילה לנו איך כובשים סרדינים בעשרים דק', מה כדאי לבקש מהקצב כשרוצים להכין תבשיל קסולה טלה אמיתי, ומה זולל שף כשהוא חוזר הביתה. בנגישות מופלאה והומור עצמי נדיר, ענה לנו השף על כל שאלה קטנה ("סליחה, אומרים סכין חד או חדה?"), הדגים מנה אחרי מנה, הגיש, תיבל, ואפילו קרא לנו לפלט ולקצוץ לצידו. כבוד וכיף. איך שלא תבחרו – מקורסים ארוכים למשקיענים ועד קייטנות בישול לילדים – זו ההזדמנות שלכם להתאמן על מנת אודישן אמיתית שהשופטים המורעבים בבית בטוח יעבירו.

סדנאות בישול וכיתות אומן של "פור-שף" – 280-340 ש"ח (3-4 שעות לסדנה. 10% הנחה לקניות ברשת ביום הסדנה תינתן למשתתפים)
להרשמה ופירוט התפריט המלא בכל סדנה – היכנסו לאתר 4chef (בחנוכה יתקיימו סדנאות בוקר לילדים בני 8-12)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה