23 ביולי, 2015

כל המקומות קדושים

סיבוב בנצרת גרם לנו להאמין מחדש בכל מה שטעים באמת בחיים. ג'יזוס קרייסט, זה טוב זה

תמיד כיף לנסוע לנצרת (עוד מהימים שדיאנה היתה האחת והיחידה), אבל עכשיו – יש לנו שלוש המלצות שנתן לנו חבר מבין עניין (תודה א'!), שהופכות את הטיול לחובה. הנה הן אחת אחרי השניה – חומוס, חלבה וקפה – ואתם מסודרים.

#1 התחילו בחומוס: קוראים לו "חומוס אל-שייח'", מקום קטן עם שולחנות בחוץ (הכי כיף) שממוקם במרכז העיר (אכסל 2, פינת פאולוס), ומציע חומוס, טחינה ופול בעירבובים שונים, וזהו. החומוס נפלא, מפתיע וטעים, בליגה של הגדולים ביותר. לאכול ולחוות התגלות בכל ניגוב.

#2 כשתעברו את הכביש, תגיעו ממול ל"ממתקי אחמד מחרום". מדובר בגן עדן של בקלאווה, כנאפה וממתקים מאותה משפחה דביקה וממכרת, וכולם מצוינים. אבל את ההצגה גונבת לכולם החלבה, גוש גדול ממנו חותכים נתחים לבחירתכם. היא מושלמת, לא מתוקה מדי, עם טעם שומשום חזק. ג'יזוס, אתה טוב אלינו.

#3 אם תמשיכו ללכת משם לכיוון השוק הישן של נצרת, ותתנו לאף להוביל אתכם בעקבות ניחוחות הקפה הטרי – תגיעו למקור – "חנות הקפה של פאהום", שמציעה פולי קפה מכל העולם – מקוסטה ריקה ועד אתיופיה, קפה טחון (לקפה שחור בהכנה בפינג'אן) או תבלינים נהדרים. החבר שלנו יצא משם עם שני קילו, ומאז מתקמצן עליו בונקר בונקר (אבי, ככה מתנהגים לאורחים?). שלוק אחד שתכינו מקפה "פאהום" – ולא תוכלו לחזור אחורה.

והרי לכם השילוש הקדוש.

סיבוב בנצרת – חומוס אל שייח', אכסאל פינת תאופיק זיאד, טל': 04.6567664
ממתקי אחמד מחרום, אכסאל, טל': 04.6554239
"קפה פאהום", מרכז השוק של העיר העתיקה, טל': 04.6554471

מה לטחון לכם? קפה פאהום, נצרת

מה לטחון לכם? קפה פאהום, נצרת

 

אל תפספסו. הכניסה לחומוס אל שייח', וממתקי אחמד מחרום

לעולם בעקבות השלט. למעלה: הכניסה לחומוס אל שייח', למטה: ממתקי אחמד מחרום

 

לצלול לתוך בקלאווה. מתוך "ממתקי אחמד מחרום"

לצלול לתוך בקלאווה. מתוך "ממתקי אחמד מחרום"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה