04 בדצמבר, 2014

כלב מביט על סופגניה

לרגל החג הכי שמח ושמן שלנו – קבלו מצעד של 6 סופגניות אלטרנטיביות וטעימות שטרפנו, לצד 6 תנוחות יוגה תואמות. חיבור טבעי. תודו. תשמרו על עצמכם, כי אנחנו כבר לא מצליחים

אנחנו מרגישים בחברה מספיק טובה ומוגנת, כדי לחשוף את הפנטזיה הכי כמוסה שלנו: להיכנס לסופר עם שטר של 200 ולקנות בלי להחזיר עודף כמה שיותר ארגזי סופגניות רגילות לגמרי, חמימות, נוטפות ריבה זרחנית וחונקות מרוב אבקת סוכר. זהו, אמרנו את זה (בלי להסתכל לאחות של הבדיקת דם הבוקר בעיניים).

ומי שבכל זאת מחפש השנה לסטות מהסטדנרט, לחדש קצת את המסורת ולנסות את הקרם דה לה קרם – קבלו מצעד סופגניות אלטרנטיביות ויוצאות דופן שמצאנו וטרפנו בלי לחשוב פעמיים, פלוס תנוחות היוגה האהובות עלינו. ההקשר כבר בפנים:

#1
מה –
סופגניית "הביס המושלם"
החידוש – אף אחד לא רוצה לבזבז נגיסה "בלי כלום" מסופגניה, ולא לנעוץ את המילוי. ובכן, ב-"מתוקה RoomService" עלו הפתרון הפשוט: כל סופגניה נחצתה מראש לשניים ונמרחה שווה בשווה כמו סנדביץ' קטן במילויים מדהימים למדי, כמו 'פרוסת' פרלין שטוחה עם נוגט, אגוזי לוז ומוס שוקולד, או בישקוטי טבול בקפה ואייריש קרים ומסקרפונה, כתר מרנג ורוד וקולי פטל, אלפחורס ריבת חלב וציפוי קוקוס קלוי, סופגניית שוקולד השחר מדהימה, ועוד ועוד. ויש גם מארזים קפואים לטיגון עצמי ואפילו טבעוניות עם סילאן וריבה. זהו, כולם מרוצים?
כמה ומאיפה – 5.5-8.5 ש"ח לסופגניה (מגשים של 30 יח' – החל מ-140 ש"ח), מקייטרינג "מתוקה רום-סרוויס", טל': 1-700-723-723 (משלוחים ברחבי הארץ), או מחנות האונליין.
התנוחה שאחרי – "האנגל-דנגל", וריאציה של אקרו-יוגה המשלבת תרגילי אקרובטיקה ויוגה, עם לפחות 2 משתתפים משוגעים לדבר. רק ככה, לא ירד לכם לרגליים.

#2

אפויות נהנות יותר. סופגניות בוטיק של ליאתי; טריקונאסנה


מה –
סופגניות בוטיק אפויות
החידוש – הסופגניות האלה מוכיחות שלא צריך בריכת שמן-שאלוהים-יודע-מה-שחה-שם-קודם, כדי להקפיד על טעם קלאסי ומעולה של קינוח החג המסורתי. אפשר בהחלט ללכת בראש שקט על מגש סופגניות אפויות של ליאתי, הקונדיטורית החמודה, ולא להרגיש את המצפון בכל ביס. ויש מגוון מילויים: ריבת תות, ממרח חלבה, נוטלה, ריבת חלב או קרם פטיסייר.
כמה ומאיפה – 5 ש"ח ליח' (קרם פטיסייר ב-6 ש"ח. מינימום הזמנה למשלוח – 30 יח'), משלוחים מהחנות של ליאתי
התנוחה שאחרי – טריקונסאנה. ולא, זה לא בגלל חולצת הטריקו. בדקנו עם חכם הודי זקן.

#3

הולד דה דובדבן. סופגניות בריוש של ברד סטורי; תנוחת נאטאראג'אסנה


מה –
סופגניות בריוש צרפתיות
החידוש – הבצק השמנמן שהופך תוך חצי שעה לסלע קשה ונפוח ננטש השנה במאפיית "ברד סטורי" לטובת פרשנות אישית משלהם: סופגניות בבצק בריוש צרפתי ואוורירי, שנאפה בחמאה (ולא בשמן) ואפשר למלא כמו במאפינס במילויים הקלאסיים – ריבת תות, נוטלה, ריבת חלב, קרם פיסטוק ודובדבן אמרנה ועוד. ככה אומרים נס גדול בצרפתית. 
כמה ומאיפה – 8 ש"ח ליח', מ-Bread Story, דיזינגוף 88, ת"א, 03.5283888. שעות פתיחה, א'-ו' 07:00-00:00, שבת 08:30-00:00
התנוחה שאחרי – התנוחה בה מחזיקים את הרגל אחורה בהקשתה נקראית נאטאראג'אסנה או lord of the dance pose (כי אם הצלחתם את זה – התקבלתם ללהקה!).


#4

סופגניות דונאט; תנוחת העובר


מה –
מיני-סופגניות דונאט לטבילה עצמית
החידוש – שנה אחת, תחליטו שזונחים את הכריות הרגילות עם הכתר האדום, לטובת סופגניות ממסורות שכנות, במראה ספינג' או דונאט מסוכרות, שאפשר לטבול בקרמים שונים בכל ביס ולא להתחייב רק לטעם אחד: קרם וניל מעודן, קרם שוקולד וקוקוס, קומפוט פירות יבשים ויין לבן, או וריבה ביתית מפירות העונה.
כמה ומאיפה – מארז 12 מיני-דונטאס וקרמים נילווים ב-80 ש"ח (או סופגניות בגודל סטנדרטי 5-6 ש"ח ליח', בטעמי שוקולד-פיסטוק, מילוי וניל הדרים ושוקולד לבן ושקדים ועוד). בקפה פטיט (של קייטרינג פטיט-פוד), ידידיה פרנקל 70, ת"א, להזמנות לכל חלקי הארץ: info@petitfood.co.il או בטל': 03.5372202.
התנוחה שאחרי – תנוחת עובר, באלאסנה. או כמו שאנחו קוראים לה – "הלכנו למות קצת, אל תעבירו שיחות".


#5

גם אני במילוי ריבה. סופגניות של מאפיית ברמן; ותנוחת סלבהסאנה


מה –
גם וגם: סופגניות של פעם במילוי של היום
החידוש – לרוב, כשמציעים לנו סופגניות מפונפנות עטופות בגלילת גנאש עם מזרקים למילוי עצמי של קונפי תותי יער שחורים, אנחנו חושדים שכל האקסטרה השקעה הזו פוגמת בטעם הבסיס הספוגי עצמו, שצריך לאזן את כל זה. והנה, הסופגניות של מאפיית ברמן הירושלמית והמפורסמת, שמתמחה מאז 1875 בפחמימות טובות, מוכיחות שאפשר לשלב גם טעם קלאסי של פעם, וגם מילויים מעודכנים לריפרוש ריבת התות: יש קרם גבינה עם ציפוי פריך, יש וניל וגנאש שוקולד מריר, יש קרם חלבה וגנאש שוקולד לבן, יש מוקה ויש אפילו תות עם שוקולד וסוכריות צבעוניות. וכולן על בסיס הבצק המסורתי של המאפייה הותיקה, עם מחיר נוסטלגי.
כמה ומאיפה –
4.70 ש"ח לסופגניה קלאסית (5.80 ש"ח לטעמים מיוחדים, חלבי או פרווה), מ-מאפיית ברמן בירושלים (בית הדפוס 26, גבעת שאול; או אגריפס 42, מחנה יהודה) ובני ברק (רבי עקיבא 54)
התנוחה שאחרי – סלבהאסנה, שזה בתרגום חופשי מסנסקריט – "אני צוללת למגש, זוזו רגע".

#6

לא חוכמה להכניס את הבטן. סופגניות BY THE WAY ו-BROWN; תנוחת פאדמה סארוואנגאסנה


מה –
סופגניות קלאסיות שקונים על הדרך
החידוש – שדווקא במקום הכי לא צפוי – בצומת, על כביש 4, כשהיינו בדרך לצפון ונתקפנו רעב וחשק לצלול לתוך כרית ריבה, שמן וסוכר – מצאנו את הסופגניות שהיו לנו בסוף הכי טעימות. ממש כמו דאנקין דונטאס בתחנות הנוחיות בחו"ל, חפשו את סניפי BUY THE WAY וקונדיטוריית "בראון", ותקבלו בלי לעמוד בתור ארוך ובלי ציפויים מתחכמים – סופגניות קלאסיות וטריות, בטעמים שפויים של קונפיטורת תות או פטל, קרמל מלוח, גנאש שוקולד או קרם פטיסייר.
כמה ומאיפה – 6.5-7.5 ש"ח ליח' (ניתן להשיג החל מהיום, 4.12), בסניפי Buy The Way (צומת רעננה, על כביש 4, טל': 097424600; צומת רעננה-כפ"ס צפון, טל': 097446868) או BROWN (ניסים אלוני 10 מתחם G, תל אביב, טל': 035444024)
התנוחה שאחרי – פאדמה סארוואנגאסנה, שזה עמידת כתפים עם לוטוס (מממ, זה מזכיר לנו: נשארה אחת עם ממרח לוטוס?).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה