17 בפברואר, 2013

כולי אוזן

4 משלוחי מנות שנזללו כהרף עין, לא מעט כוסות מים וסקירה כמעט מקיפה של ענף אזני ההמן

כל תינוק שגדל פה יודע – זה לא פורים עד שהיום לא מסתיים בדמעות, בכל שכבת גיל: ההורים הנודניקים חיפשו אתכם למשחק-מילים / קיבלתם משלוח מנות שמורכב רק מבמבה אדומה / הגרלתם את עצמכם בגמד-ענק המשרדי / לא הוזמנתם למסיבת תחפושות פרטית / כן הוזמנתם למסיבת תחפושות פרטית / בקיצור, דאונר רציני. מאז שביטלו את העדלאידע, נשאר רק דבר אחד להתנחם בו בחג – ערמה ענקית וטרייה של אוזני המן. וכמה שיותר אבקת סוכר, יותר טוב.

ערכנו מבחן טעימה לא מבוקר, זללנו בארבע קונדיטוריות משהו כמו ארבעים אוזניים, והבנו איך גילו שפרג ממכר. קחו ביס מכל מילוי, ודיר באלק ברוריה – השנה אנחנו "דוורית סקסית" (אמרנו קודם!):

 

#1
של מי האוזן הזאת – של ליאתי קול קניבסקי, קונדיטורית אלופה, שהפכה את כל מה שאנחנו יודעים על מתוקים. ועד שלא ניסיתם את הפאדג' בראוניז שלה, אין לכם מושג. בחנות שלה במרקט תוכלו להזמין מטעמים מתוקים ואיכותיים ולהפגיז את האורחים שלכם עם כיבוד בסטייל כמו שהם לא טעמו מעולם.
מה במילוי – חלבה ושוקולד חלב; פרג וגרידת תפוחים; או נוטלה; כולם בבצק פריך וקליל עם גרידת תפוז, יאמי.
כמה ומאיפה – 30 ש"ח (למארז 300 גר'), מהחנות של ליאתי (משלוחים למרכז הארץ), או מקונדיטוריית "ליאתי", רוטשילד 142, תל אביב, טל': 054-4644825, 052-3685512.
מצמיא, אבל – אם נעצור לשלוק מים, מישהו אחר יקח לנו את זו עם הנוטלה.

 

#2

תזכירו לנו: למה לא כל יום פורים? אזני המן מתוקות או מלוחות של "לחמים" (צילום: עמית גושר)

של מי האוזן הזאת – של מאפיית לחמים, שפתחה השבוע סניף רביעי ביוניון סקוור, מנהטן, ניו יורק. עכשיו גם האמריקאים יודעים למה יש לנו קרייבינג ללחמניות שוקולד בחמש בבוקר. גיב מי 200 גר' רוגלעך, פליז.
מה במילוי – יש מתוקות ומלוחות, מבצק על בסיס חמאה ושקדים טחונים, עם המון מילוי באיזון מדויק וממכר: פרג קלאסי תורכי בטחינה מסורתית מדי יום; קרם פטיסייר שוקולד או וניל ושוקולד צ'יפס; תמרים ואגוזי מלך; "כובע נפוליאון" – כדור מרציפן תוצרת "לובקה" גרמניה; או תפוחי אדמה בעשבי תיבול, בטטות מקורמלות וגבינת עיזים.
כמה ומאיפה – מתוקות: 11.5 ש"ח (ל-100 גר', 4.5 ש"ח ליח'); מלוחות: 6 ש"ח ליח'; בריאות מכוסמין: 4.5 ש"ח ליח'. להשיג בסניפי הרשת, www.lehamim.com.
מצמיא, אבל – מבחינתנו שהביס האחרון בחיינו יהיה זה עם הקרם שוקולד.

 

 

#3

 

תכניסו את זה טוב לאוזן. קולקציית אוזני המן של "ביסקוטי" (צילום: בועז לביא)

של מי האוזן הזאת – קונדיטוריית ביסקוטי, בניצוחה של רוסלנה יונה, נקודת עלייה לרגל בלב בני ברק. תכניסו את זה טוב טוב לאוזניים (ולווייז).
מה במילוי – תמרים, אגוזים ותבלינים; פרג והדרים; שוקולד בלגי מריר; חלבה, טחינה ופיסטוקים; או הקרם דה לה קרם – נוצ'לו- קרם אגוזים ושוקולד.
כמה ומאיפה – 35 ש"ח (למארז חגיגי של 300 גר'), מהחנות "ביסקוטי" (משלוחים לכל הארץ), הירקון 67 א.ת. בני ברק, טלפון להזמנות: 03-5704015/8.
מצמיא, אבל – בדיוק התקנו תמי4 במשרד. ברינג איט און.

 

 

#4

ריח אופיום באוויר. אזני המנינות של הלחמנינות (צילום: ינאי יחיאל)

של מי האוזן הזאת – של מאפיית וקפה "לחמנינה", ונראה אתכם תופסים שולחן פנוי בשישי בבוקר. השחיתות חוגגת כאילו אף אחד פה לא צריך דיאטה.
מה במילוי – פרג קלאסי; תמרים ואגוזים; שוקולד בלגי; ואזני המן למחמירים – מקמת כוסמין במילוי פרג.
כמה ומאיפה – 35 ש"ח (לקופסא), לַחְמָנִינָה, קרמניצקי 14, ת"א, טל': 03-7448088, 052-2430440. א'-ה' 7:00-23:00, כל יום בין 20:00-21:00 – 1+1 על הלחמים, יום ו' 7:00-16:00.
מצמיא, אבל – גם ערגליות, ואתם לא שומעים אותנו מתלוננים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה