21 במרץ, 2019

יש לכם אוקיי

צפיה במיטב הקליפים של ההרכב היצירתי ומותח גבולות הפריים, OK GO, עוררה השראה חדשה בחברי הבית. בואו לשאוב רעיונות לתחפושות אחרונות, להרכיב אפקטי דומינו מכל הבא ליד או לשרוף לפחות שעה מכלל חופש פורים

לא יכול להיות שסיימנו להכין רעשנים מאקטימל, שרשראות מצ'יריוס ואזני המן במילוי דובונים ועוד לא 9:00 בבוקר. רגע לפני שאנחנו מפוצצים את הסרוויס ומתפטרים מעמדת הפס החם (יותר כמו הפס המופשר), הושבנו את הלקוחות להשלמת צפייה מול אחת הלהקות הכיפיות, הקריאטיביות והמקוריות, שמוכיחה בכל וידאו מחדש עד כמה אפשר למתוח את גבולות המסך. דולֵבי, תלמד:

 
מדובר בהרכב הרוק האמריקאי והאולטרה אמנותי OK GO, שמציין כבר 20 שנות יצירתיות, עם רעיונות ותכנים ששוברים פעם אחר פעם את האינטרנט. בעשור שעבר מאז הוציאו את קליפ ההליכונים זוכה הגראמי (שביימה, כמו גם רבים מהקליפים האחרים שלהם, טריש סיי, אחותו של הסולן); או את סרטון אפקט הדומינו המטורף או זה עם משחקי אחיזת העיניים, (שאף הפך לפרסומת) – לא הפסיקו ארבעת המופלאים – דמיאן קולאש, טים נורדווינד, דן קונופקה ואנדי רוס – ליצור עוד ועוד סרטונים שמצולמים תמיד בוואן-שוט מורכב ומגניב אחד; שמחייבים צפייה בקליפ מתחילתו ועד סופו (כאילו הימים הם ימי MTV אסיה); ובעיקר מעוררים חשק לצלם משהו משלנו.

קחו שעה מתוך האלף שאתם נדרשים לשרוף עם הילדים, שאבו רעיונות לתחפושות אחרונות, לסרטוני-מתנה לאירוע הבא, או מצאו את הקליפים שאולי פספסתם בדרך, במצעד העדלאידעגו שלנו. מוכנים? אוקיי, גו:

#1  All Is Not Lost

מצביעים ברגליים. מתוך ALL IS NOT LOST

את המצעד פותח קליפ שנעשה בשיתוף עם להקת רקדני פילובולוס, בו משמשים כל המשתתפים כקליידוסקופ אנושי, מצולמים מלמטה בריבוי פריימים המשלימים בקצוותיהם לצורות הרמוניות או למילות השיר; בעזרת הגוף וכפות הרגליים בלבד. בגרסה האינטראקטיבית לקליפ, ניתן אפילו לשלוח מסרים משלכם אותם יאייתו הרקדנים. תנסו רגע: "למי יש טלק?"

 

#2  I'm not Through; ו-Television Television

מי מכיר את הלהקה שבקיר? מתוך TELEVISION TELELVISION

צמד הקליפים הנ"ל מצליח לתעתע ולהטמיע את הדמויות ברקע הצילום בטכניקות שונות: אם בראשון לובשים חברי הצוות מכף רגל ועד ראש בגדי "גרין סקרין" ממזריים לאפקטים מיוחדים; הרי שבקליפ המושקע השני, הולבשה דמות בבד זהה לטפט שעל הסט, כך שהיא מתמזגת בו כמעט לחלוטין. ואם כבר לשגע את העין, ב-WTF? המוקדם יותר שלהם, כל תנועה קלה מוכפלת עשרות פעמים ומשאירה שובל דימויים פרושים כמניפת צבע. הטרפתם.

#3 White Knuckles; Skyscrapers או Needing/Getting

לא חראם על הפסנתרים? מתוך NEEDING/GETTING

כעת עולים ובאים יחד 3 קליפים עם טריקים של גנבי פוקוס מקצועיים: אחד עם כלבים מאומנים שצועדים, קופצים או נובחים לפי קצב השיר; השני שובה מיד בריקוד זוגי נוגה ואינסופי המוצג בכל גווני הקשת; והשלישי – הוקלט בתוך ומחוץ למכונית, עליה הורכבו אינסטרומנטים שנועדו להיתקל בשורות פסנתרים, לפרוט על עשרות גיטרות ולהכות בשלל כלי נגינה, שהוצבו לאורך מסלול מיוחד, כך שהקצב והלחן נבנים תוך כדי הנסיעה. ושלושתם גאוניים.

#4  I Won't Let You Down

רבבותינו יחד, תחת מטרייה אחת. מתוך I WON'T LET YOU DOWN

והי, תראו – לעדלאידעגו מצטרפות עכשיו מאות רקדניות יפניות רכובות על חדי-אופן ממונעים, המבצעות יחד עם הלהקה ריקוד שצולם בעזרת רחפן. מגובה מעוף הציפור, תצפו בלמעלה מ-2000 מטריות צבעוניות שנפתחות ונסגרות בדיוק מופתי, וכך מרכיבות – כמו שלט נורות אנושי – מסרים בלייב: מילות השיר, שם הלהקה ביפנית ואפילו את פרצופי הרביעייה האיקוניים. הלו, למי נתקעה המטריה בשורה 157?

#5 End Love

לוקחים את הזמן. מתוך END LOVE

במשך 4.5 דקות (ובלי אף לא קאט אחד) מפזזים ומעבירים חברי הלהקה מספר יממות שלמות בפארק הציבורי (כולל לילה סהרורי בשקי שינה). הצילום והזמן רצים בפאסט-פורווד, כשעשרות ניצבים מצטרפים פתאום לרוטין במעגל מסחרר, בעוד הלהקה מצליחה לבצע בליפ-סינק מדהים את שירם, בדיוק בטיימינג הנכון. לא ברור איך.

#6 The One Moment

מצמצתם - פספסתם. מתוך THE ONE MOMENT

פה קורה בדיוק להיפך: הווידאו המופלא הזה מציג את אותו סיקוונס פעמיים, במהלכו מבצע כל חבר מהלהקה פעולה כלשהיא – מדפדף בספר עבה, חוטף סילוני מים, מנפץ כדורי צבע, ושאר המשחקים הרגילים שלהם. בפעם הראשונה הכל משודר בזמן האמיתי בו ארעו כל הפעולות במקביל – 4.2 שניות. אבל בפעם השניה, ועד שהקליפ מסתיים – נמתח הזמן לאיטו, כך שתוכלו לראות את המתרחש באופן מדעי, ננו-שניה אחרי ננו-שניה, לתפוס את דמיאן שר מתוך תמונות הספר ולהתהפנט מכל פצצת צבע שניתחת על הרצפה הלבנה. פאן בסלואו-סלואו-מושן.

#7 Upside Down & Inside Up

הלהקה עם הכי הרבה כח משיכה. מתוך Inside out & Upside Down

הקליפ הבלתי נתפס הזה צולם באפס-גרביטציה במטוס אמיתי, ללא שום כבלים, חוטים שקופים או מסכים ירוקים. חוץ מלשיר, לרקוד ולהתאפק לא להקיא, מתחמקת הרביעייה גם ממפולת כדורים, בלוני צבע מתפוצצים או מזוודות שנזרקות באוויר; כשאיתם על הטיסה עוד זוג דיילות המוכיחות כי כח משיכה זה סתם עניין של הרגל.

#8 OBSESSION

מי שכח לקנות טונר ורוד? מתוך OBSSESION

את המצעד חותם הקליפ האחרון שהוציאו, בו הלהקה ניצבת בגבה אל קיר המורכב מ-567 מדפסות. בתיכנון וניצוח וירטואוזי מושלם, פולטות המדפסות דפי צבע היוצרים בלייב רקעים מתחלפים, אפקטי תלת מימד, נופים או את חברי הלהקה בתזוזות סטופ-מושן, בזמן שהם עצמם תלויים באוויר ורוקדים מעל גשם של ניירת (כולו אגב הועבר למיחזור, וההכנסות – לגרינפיס). הכי דיבר אלינו. ברוריה, אפשר להבין למה אצלנו יש תמיד פייפר ג'אם?

רוצים עוד מהכיף? צפו במצעד GPS המוני במסלול המרכיב את שם הלהקה; או בקאבר המעולה שביצעו לשיר החבובות; או בפרסומת שפרסומת מהפנטת שביימו לאחרונה לניידים של אסוס. ועד ההגנבה הבאה – חבר'ה, גמרתם אותנו, אוקיי?!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה