30 בינואר, 2020

יס ווי קן

אם אתם באמת רוצים להרים חג לכל אילן, הוסיפו לגינה תיבות האכלה ובתי גידול שמזמנים ציפורים, חרקים-מדבירים וכל חיה ששווה לחלוק איתה ארנונה. ומצאנו גם ערכות גינון משגעות לילדים ועוד מתנות ליום ההולדת הכי ירוק בעיר

או-או. מתקפת פירות יבשים מכל סטנד בסופר – זה אומר רק דבר אחד: ט"ו בשבט מעבר לפינה ואנחנו הולכים לאכול הרבה חול (נטיעות, שתילות, עציץ בקוטג' 5%, יו נואו דה דריל). אבל יש אנשים שלא מחכים שנה שלמה כדי לחבק ולחגוג לכל פרח, יער ואילן. הכירו למשל את אוֹרי קראוזה, שמכניס את הטבע לכל גינה ביתית שהוא מעצב, והופך אותה לסצינה הכי מצוייצת בעיר.
 
אורי, אגרונום, מתכנן, מעצב ומקים גינות, נוהג לנסוע בכל שנה לתערוכות גינון בעולם, שם נחשף יותר ויותר למתקנים ועזרים משוכללים שמצליחים לשלב את עולם החי בתוך הגינות העירוניות. מאחר שהרגיש כי בארץ אין לכך מספיק מענה, החליט לפני 13 שנים, להקים חברה בשם הכי חיובי, מזמן ורלבנטי לעכשיו – "כן לציפור" (חודש הולדת שמח, ביאליק! לא היינו נותנים לך יום מעל 146), שתציע בתי גידול, תיבות קינון ומתקני האכלה שינגישו את הברוש שלכם לכל המקהלה העליזה. בהמשך, התייעץ עם "החברה להגנת הטבע" לגבי אילו מתקנים מתאימים לציפורי הבר והשיר הארצישראליות העירוניות, או לזני העטלפים והקיפודים החיים בינינו ומה מכיל תפריט של כל חרק. מאז, משתף אורי פעולה עם "החברה" ומספק גם לעיריות, לגני-חיות, לבתי ספר ולגנים שובכים ומתקנים ייעודיים לבעלי החיים האורבניים המצויים, המתאימים בגודל, בפתח הכניסה, בגובה התליה ואופן השימוש לכל חרק, מכרסם או זן שתרצו לזמן.
 
ככל שצבר ידע בנושא או למד על הטרנדים החמים בתחום – המשיך אורי להפתיע עם עוד רעיונות שמיושמים בהצלחה בגינות ציבוריות באירופה (במלון לחרקים באמסטרדם, כבר ביקרתם?) ובכל מקום בעולם שהבין כי גינות הן הקשר האחרון בין העיר לטבע, על כל תושביו, וכמה חשוב לשמר אותו. כך שאם עד היום הסתפקתם באדנית תבלינים ואולי איזה עץ פרי ננסי, מהיום תוכלו להוסיף לו, למשל, בית גידול לחיפושיות, שבתמורה לאייר-בי-אנד-בי החינמי שלכם, יאכלו כנימות לא-רצויות, מבלי שתצטרכו לרסס ולהדביר. אפשר גם להתקין בתי עטלפים לזנים קטנים שאוכלים יתושים לארוחת בוקר, או מתקני האכלה ליונקי דבש וצופיות יפהפיות, מתקני שתיה ורחצה לציפורים או בתי פרפרים – וכולם יבטיחו איזון אקולוגי בגינתכם, הדברה ביולוגית, תנועה, שמחה, יופי ולבלוב טבעי, האבקה ומחזור חיים מלא כמו שאמא טבע התכוונה. יש לו גם קומפוסטרים, סט שתילה וגינון מקצועי-פרימיום, מתקן לצמחים מטפסים, שובכי DIY עוד המון פריטים שהופכים כל גינה-לי לחביבה באמת.
 
לקראת עונת הפריחה – אם תמיד חלמתם להתעורר לקול שירת ציפורים, או חיפשתם איך להיפטר ממזיקים בחצר בדרך לא מזיקה, ואפילו אם סתם תיכננתם לחגוג יום-הולדת לאיזה אילן ואין לכם מושג את מי להזמין – הרימו טלפון לאורי ותראו איך כולם במסיבה לא יפסיקו לצייץ.
 
מתקני האכלה, גידול ותיבות קינון – החל מ-35 ש"ח
להשיג בחנות "כן לציפור". פרטים, ייעוץ והזמנת עיצוב גינות – גם באתר, או בטל': 052.8523868 (אוֹרי)

מה מגישים היום בשובך? בתי גידול לגינה ביתית, "כן לציפור"

מה מגישים היום בשובך? בתי גידול לגינה ביתית, "כן לציפור" (צילום: איתי הרלינג)

 

 

 

 

רוצים עוד רעיונות לחגיגת ט"ו בשבט מדוגמת? כך תרימו לכל אילן ואילנית:

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה