25 בנובמבר, 2013

יותר טוב מדיסני

כל מי שראה את "101 כלבים" לפחות 101 פעמים (ובמיוחד מי שלא) - חייב לקרוא את הגרסה המלאה שיוצאת עכשיו במהדורה חדשה. עטרה אופק מסבירה למה

מי לא מכיר את קרואלה דה-ויל ואת תשוקתה המטורפת לפרוות של כלבים דלמטים? מי לא ראה את הסרט של דיסני ונדבק בחיבה לגזע האצילי הזה עם הכתמים? תודה, אפשר להוריד ידיים. אבל מי שלא קרא את הספר הפסיד, כי אי אפשר להעביר בשום סרט או עיבוד או קיצור את ההומור האירוני הנפלא של דודי סמית, שעליו התענגתי בשפת המקור עוד בילדותי בקנדה. זה מתחיל מיד בפסקה הראשונה: "לפני זמן לא רב חי בלונדון זוג צעיר של כלבים דלמטים בשם פונגו ומיסיס פונגו. (…) היה להם המזל הגדול להיות הבעלים של זוג בני אדם נשואים בשם אדון וגברת דירלי, שהיו טובי מזג, צייתנים ואינטליגנטים באופן יוצא מן הכלל – כמעט כמו כלבים, לפעמים. (…) הם סברו בטעות שהם הבעלים של הכלבים שלהם. (…) בעיני פונגו ומיסי זה היה נוגע ללב ומשעשע".

למי שלא מכיר או זוכר, גיבורי הספר הם חבורה של חיות, בראשותם של פונגו ומיסי דנן, שיוצאים להציל את 15 גוריהם האבודים במסע נועז ורב-הרפתקאות, בעזרת כל מיני כלבים אחרים וגם כמה חתולים, מידיה החמדניות של קרואלה שביקשה להכין מהם מעילי פרווה, ושבים הביתה במסע נועז לא פחות עם 97(!) גורי דלמטים, לא לפני שכולם מכלים את זעמם במלאי הפרוות היוקרתיות של קרואלה. כפי שכותבת המתרגמת באחרית-הדבר שלה, ניכר במחברת שהיתה חובבת גדולה של כלבים, ואין ספק שחיבתה תדבק בכל מי שיקרא את הספר הזה, שעלילתו כה סוחפת ומרתקת שאי אפשר להניח אותו מהיד. כמו בכל ספרי "הרפתקה", העיצוב נהדר, האיורים יפהפיים, וכפי שבטח שמתם לב מהציטוטים לעיל, התרגום פשוט מקסים. תענוג לכל המשפחה, כולל הורים ואחים גדולים, ובעיקר לבני 5-10.

"101 דלמטים" מאת דודי סמית (מאנגלית: גילי בר-הלל, איירה: בתיה קולטון, סדרת "הרפתקה", הוצ' אוקיינוס-מודן, 201 עמ', מנוקד), 59.20 ש"ח בבוקנט (מקום 74 ש"ח מחיר מלא)

בקיצ-קיצור:

·   "סיפורי איש היער – אגדות לטיולים" מאת ינץ לוי (איירה: ליאורה גרוסמן, הוצאת כנרת זמורה-ביתן) – מהדורת טיולים לספר מלפני שנתיים, עם מבחר אגדות נחמדות (ומנוקדות) על הצמחים שפוגשים בדרך, כפי שמספר האבא של דוד אריה, בתוספת מידע שימושי מאיר עיניים ואיורים מרהיבים. למשפחות חובבות טבע ואגדות. (קליק לאתר הרשמי של "איש היער").

·  "13 סיבות" מאת ג'יי אשר – ספר קצת מדכא, שבו מאזין הנער-המספר ל-13 קלטות שהשאירה אחריה האנה, אהבתו הראשונה, לפני שהתאבדה, כמספר הסיבות למעשה שעשתה, כדי שחבריה יאזינו להן לפי התור. הספר נוגע במוקשים הצפויים של גיל ההתבגרות: בדידות, דימוי עצמי מול התדמית המשתקפת בעיני האחרים, ניצני מיניות, החפצה והטרדה מינית, אלכוהול, אהבה ועוד. נסו אותו על המתבגרים שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה