07 ביוני, 2007

טיול לממלכה השוממה

טיול ג'יפים לירדן עם עופר אוגש משלב נופי דיונות קסומים עם מהירות שיש להשיג היום רק בכביש 6

לממלכת ירדן השכנה, בנוסף להיותה מצוידת במלך חובב מירוצי מכוניות, יש יתרון נוסף ברור – אפשר לקחת את האוטו ולנסוע לשם, ממש כמו להוד השרון. במקרה שלנו מדובר בטיול ג'יפים אל דרום ומזרח המדינה, כשניתן להביא ג'יפ מהבית (אם יש) או לשכור רכב 4X4 מקומי (בין אם אין לכם אחד ובין אם יש, אבל חבל לכם על הווקס המהמם שדפקתם).

את הטיול הוביל עופר אוגש מאתר השטח הישראלי. עופר, בעליו הגאה של דיפנדר מדוגם היטב, הוא בוגר יחידה מובחרת ששומר על קור רוח ופרצוף מחויך מול תלאות הדרך ונדנודי המטיילים. תנאי המחיה נעים בין שינה באוהלים באמצע שום מקום לבין שהיה במלון חביב בעיירה עלומה. האוכל, אם להיות כנים, לא משהו, אבל בשביל זה יש לנו את אורנה ואלה.

את הטיול מתחילים בוואדי ראם בדרום, בנופי דיונות המזכירים את ההר הגבוה בסיני (לזקנים שבינינו), ממשיכים בחולות ועולים בעליה קשה לרמה המדברית המכסה את רוב המדינה. זהו החלק המיוחד בטיול. נוסעים במהירות גבוהה במישורים גדולים ריקים מאדם ועמוסים בחיות ובצמחיה. אפילו גבעות בקושי יש. קיימת תופעה של ימות מלח גדולות יבשות ומישוריות הנקראות קע ואפשר לנהוג עליהן לכל כיוון שרוצים במהירות של כביש 6. מגיעים לגבול סעודיה ואחר כך לקרבת הגבול העירקי והשמחה רבה. עוברים דרך מצודות עתיקות, אוכלים כנאפה בעמן וחוזרים דרך הבקעה לארץ. לא שוכחים לבקש שידליקו לכם את הבוילר.

טיול ג'יפים לירדן בהדרכת עופר אוגש
לפרטים נוספים – אתר השטח הישראלי, www.4×4.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה