27 בספטמבר, 2010

טוסקנה זה לא רחוק מכאן

איריס גרסט התארחה בצימר "Invito" בחד נס ועברה חוויה רב חושית מדהימה

השדרן  ברדיו הודיע על אובך וסופות חול והמליץ לא לצאת מהבית ולהימנע מפעילות פיסית. נענינו רק להמלצה השנייה, וכבר היינו בדרך לצפון. כיבינו את הרדיו ושמנו את  after the gold rush של ניל יאנג. All in a dream  מחליף את "ההיית או חלמתי חלום". מילקי הטרייר של תומר ועדי מגלה התעניינות במפה ומניח את הראש בין כורזים לכרכום. בצימר "Invito" מחכים לו מזרון משלו, קערת מים ועצם לכרסום. הוא לא נראה מוטרד במיוחד מהלחות שעושה פראות בשיער. דווקא יפה לו גלי.

כשהגענו נראינו קצת כמו pig-pen , הילדון מחבורתו של צ'ארלי בראון שתמיד מלוווה בענן אבק ומאמין שזה אבק של תרבויות קדומות.  זה לא קורה הרבה שכל הפמילייה מתכנסת, אבל חגיגות יומולדת של כמה "קדומים" איחדו את כל המשפחה לוויקאנד ארוך. הרעיון של להלך בחלוקים לבנים נראתה לנו סטרילית מדי והמחשבה על יתדות  ושימורים עוררה בנו פלשבק מעיק, אנחנו כבר לא " היה נכון תמיד". כשאבא הציע את" אינוויטו" שזה הזמנה באיטלקית, הגנים הרדומים התעוררו וזה נשמע לנו מתאים.


קבלת פנים טוסקנית

בהתחלה זה נראה לנו כמו פוטומורגנה. מפלים קטנים, עצי מנגו ורימון, שיחי תבלין, ורדים, בריכות ומזרקות מים, דגים וקרפדות (קרקורי צפרדי וקרפד בשתיים בלילה גרמו לנו להתקפי צחוק בלתי נשלטים). לאחר כמה ריחרוחים והנפת זנבות – מילקי התקבל בלבביות על ידי ג'ויה ומוקה לפי המסורת הטוסקנית. בעלי המקום הם גת ודני, הוא וטרינר בעל כישורים קולינריים מרשימים, היא תכשיטנית ואמנית, ושניהם למדו וחיו תקופה ארוכה בטוסקנה. המיקרוקוסמוס שהם יצרו בחד נס הוא פשוט שילוב של כל הדברים שמדברים אלינו: מצד אחד פינוקים ושפע (בקבוק יין שלבוש באלגנטיות בסרט ורוד), מצד שני רגוע ולא מתיימר – קרי כלבים וחתולים שמסתובבים חופשי,  ערסל שמזמין הימלטות, ספריית די.וי.די וספרים בחצר (אפשר גם לאמץ ספר), ומכל המבחר מה שבאמת רציתי לקחת הביתה – זה אותם. הם כל כך נחמדים.


אינויטומינים

התיאבון שלי מתעורר בדרך כלל מאוחר אבל ארוחת הבוקר שמוגשת ב-"אינוויטו" שיבשה לי את כל טקס הבוקר שלי (שזה קפה במקינטה והעברת סמרטוט על השיש). לחם מהרי האפנינים עם קראסט מדהים, לחם קימל, מאפה בצק עלים וגבינות,  פוקצ'את פטריות יער, ביצים, מגש גבינות, סלטים (הארנבת התאהבה בסלט גזר), ריקוטה עם פסטו תוצרת בית. למי שלא יכול בלי "שוגר ראש" על הבוקר יש גם מבחר ריבות, פירות ומטבל שוקולד, עוגיות, דובדבנים ומלון, ולמי שרעב מאד – יש גם פנקייקס עם סירופ מייפל. אל תתפלאו אם תתחילו לקרקר  עם צפרדי וקרפד.


צימר "אינויטו" – החל
מ-900 ועד 1,250 ש"ח ללילה (תלוי בסוג היחידה, גם כלבים מוזמנים בתיאום מראש)
חד נס, טל': 04-6921876, 050-5383120, לפרטים נוספים ולמחירון מלא – www.invito.co.il

[PSGallery=22xlw2lvnh]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה