21 במאי, 2015

ובמקום האחרון

לכבוד כל המזייפים, לכבוד כל המשעממים, לכבוד כל מי שפישל ביג טיים והגיע למקום האחרון באירוויזיון - המצעד הבא מוקדש לכם. וזיכרו, זה לא אתם, זה ההעמדה

כולם יודעים שהערב ישודר חצי גמר האירוויזיון (חכו לשיר מס' 9 – שלנו!) ובשבת הקרובה הגמר, כן? ובכן, היום אנחנו רוצים להקדיש רגע לכבוד כל אלו שהגיעו דווקא למקום האחרון, שהתמודדו בעל כורחם מול תופעות-טבע מוזיקליות כמו סלין דיון, אבבא או אבי טולדנו, גרפו בקושי נקודה אחת ולנצח ייזכרו בהיכל התהילה האירו-ביזיוני הודות לפאשלות נפלאות, כמו זיוף וירטואוזי, כריות כתפיים מופרכות, לחן מחריד אוזניים או פזמון דלוח במיוחד (חבר'ה עזבו אתכם, כולם שם אנטישמים).

האזינו איתנו למצעד האיוולת המלא ואל תשכחו להריץ הימורים מי ייקח אחרון במוצ"ש הקרוב (כי לטנף זה הכי כיף):

#1 בלגיה 1973

[youtube zUCrDejR-uk]

השיר – "בייבי, בייבי"
המבצעים – Nicole & Hugo
סך הנקודות – 58
מה קרה שם – מופת של טעם רע מההתחלה ועד קצה הפדלפון. ניקול והוגו, זוג נשוי, ייצגו את בלגיה הפלמית (בשנה הראשונה שישראל השתתפה, עם "אי שם"). לבסוף, קיבלו כמה נקודות ניחומים (הודות לשיטת הניקוד שהיתה נהוגה אז), ובכל זאת סיימו בתחתית הטבלה. אגב, הם היו אמורים להופיע כבר ב-1971 עם שיר אחר (אבל ניקול חלתה…), ויש לנו תחושה שגם אז הם היו לא היו מגיעים רחוק.

#2 ספרד 1983

[youtube B3-0DLbQP2E]

השיר – "מי משיט את סירתי?"
המבצעת – Remedios Amaya
סך הנקודות – 0
מה קרה שם – בשנת 1983 שני שירים סיימו בתיקו עם אפס נקודות: ספרד ותורכיה, אבל על השיר התורכי לא נכתוב (יש גבול). זמרת הנשמה הספרדית רמדיוס אמאיה הופיעה יחפה עם שיר פלמנקו מסורתי כועס וקשה מאוד לעיכול לאוזניים המורגלות לממתקי פופ שבדים.

#3 נורבגיה 1981

[youtube nmR6p6Kn15I]

השיר – "אף פעם לא בחיי"
המבצע – Finn Kalvik
סך הנקודות – 0
מה קרה שם – שיר מקסים שכתבו לא אחרים מבני וביורן (הגברים של "אבבא") בשיא הצלחתם, ובגרסת האולפן היו אלה אנייתה ופרידה שסיפקו את קולות הרקע. וכל הייחוס המלכותי הזה הספיק לאפס נקודות, משום מה. ועוד פרט טריוויה שלא תוכלו לחיות בלעדיו: נורבגיה היא גם שיאנית המקומות האחרונים, 11 פעמים עד כה. לא נורא חבר'ה, יש מונדיאל.

#4 בריטניה 2003

[youtube Eu5kgSeZHfw]

השיר – Cry Baby
המבצעיםJemini
סך הנקודות – 0
מה קרה שם – האירוויזיון לדורותיו כולל מסורת מופלאה של זיופים. זה הופך את כל העניין לכיף אמיתי. אבל רק שיר אחד בהיסטוריה של האירוויזיון כלל זיופים מהתו הראשון ועד האחרון, וכנראה שצמד ה"זמרים" ג'מיני שמעו בפלייבק שיר אחר לגמרי. זו הפעם הראשונה (ובינתיים היחידה) שבה בריטניה לא קיבלה אפילו נקודה אחת, ובצדק לגמרי.

#5 תורכיה 1987

[youtube FWCTnhV9h9M]

השיר – "השיר שלי הוא על אהבה"
המבצעים – Seyyal Tanner & Lokomotif
סך הנקודות – 0
מה קרה שם – סיאל טנר, התורכיה הנלהבת, כתבה שיר נלהב על שירי אהבה, והצמידה לו כוריאוגרפיה נלהבת ובגדים נלהבים, והגיעה למקום האחרון עם אפס נקודות. אל תתלהבו.

והמספר הנוסף: 19 (אחד לפני האחרון, הכי משפיל)
ישראל 1986

[youtube 9b-9IUqeHVQ]

השיר – "יבוא יום"
המבצעים – מוטי גלעדי ושרי צוריאל
סך הנקודות – 7
מה קרה שם – דווקא בשיא ההצלחה של ישראל באירוויזיון (פעמיים מקום ראשון, פעמיים מקום שני ומקום חמישי) עלו על הבמה בנורבגיה הצמד שרי צוריאל ומוטי גלעדי, שנראו ונשמעו כמו חתן וכלה בסוף החתונה (בשלב שכבר רוצים לגרש את כולם הביתה), והביאו מקום 19, לפני אחרון. קיפ יור דיי ג'וב, קיפי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה