24 בינואר, 2008

השלווה מהודו

בלי לרוץ אחר אשראם מבוקש או לסמן "וי" על פסל בודהה - מצאנו שלווה אצל ד"ר פאנדיי, מורה ליוגה מקסים במרכז פושקר. בואו בקארמה טובה

עד חבל רג'סטאן הגענו בחיפושינו אחר השקט והשלווה. בפושקר הקטנה והקדושה, שזכרנו כעיירה שמתנהלת בעברית קולנית, מצאנו השנה יותר משפחות עם ילדים, והמון סטודנטים ומטיילים צעירים מכל הלאומים, השפות והמינים. על שפת אגם פושקר, שנוצר – לפי האמונה – במקום בו שמט הקדוש בראהמה פרח לוטוס מידו, נאסף מדי ערב, עם שקיעת השמש, קהל גדול של מתרחצים, מתפללים, רקדנים, קבצנים ובעלי חיים.

יצאנו לטייל בעיירה, שמאכלסת לא מעט מקדשים, פרות, קופים וגסט האוסים, ודי הרבה לכלוך. הרגליים הוליכו אותנו אל חצר אחד המקדשים, שם נתקלנו בשלט ישן ומוזנח: "יוגה". טיפסנו אל הגג ומצאנו חדר פשוט וסגלגל, שריח קטורת משרה עליו אווירה נעימה. בחדר המתין לנו ד"ר כמאל פאנדיי – מורה יוגה נחמד ורב-ידע שהדריך אותנו בתרגול אסאנות מסורתיות שהכרנו מהבית. אפשר להזמין אצל ד"ר פאנדיי – שמסביר בסבלנות כיצד כל תנוחה קשורה לרפואה ההודית, לצ'אקרות ולאיברי הגוף השונים – שיעור בודד או סדרת שיעורים לאורך שבוע.בימים יפים מתקיים התרגול בחוץ, על הגג, כשברקע מקדש ראנג'י, עפיפונים צבעוניים שהילדים מעיפים על הגגות, ציוץ ציפורים, משק כנפי יונים והמולת שווקים רחוקה.

 

אנחנו מצאנו מרגוע בידיעה שלא צריך יותר לרוץ לאשראם או לארמון מפורסם ולסמן "וי" על תרגול אצל מורים מבוקשים. במקום זה, אפשר להתחיל את היום ביוגה אצל מורה צנוע ונעים הליכות, ולהמשיך אותו בארוחת בוקר פשוטה ובחיפוש אחר פסלון הבודהה האחד והיחיד, שהקארמה שלו היא לגור אצלכם במזוודה.


יוגה אצל ד"ר כמאל פאנדיי – 150 רופי (כ-15 ש"ח) לשיעור בן שעה וחצי

SCHOOL OF YOGA & NATURAL CURE CENTER
Old Rangji Temple, Pushjar
Tel: (0145) – 2772421, 2773861

www.pixiworx.com/yoga ,yogikamalpandey@yahoo.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה