07 בדצמבר, 2014

השכן שלא רעב

אל וסינו ("השכן" בספרדית), בר-יין וטאפאסים צבעוניים בצפון תל אביב, הוא מעכשיו הכתובת שלנו בכל פעם שנגמר לנו סוכר, אבקת כביסה או מה לזלול בבית

מה אמורות לעשות 6 קצ'קעס מורעבות, שכבר קילחו את הילדים, הרדימו את הבעל וכל מה שבא להן כרגע זה לאכול (את הראש) אחת עם השניה? ובכן, בשביל ערבים כאלה, כדאי להכיר את המוסד השכונתי החדש-ישן בצפון אבן גבירול בתל אביב, EL VECINO.

בר היין והאוכל "אל וסינו", שהחליף את בר "השכן" ששהה במשך עשור באותו חלל (והוא גם משמעות השם בספרדית), נפתח לפני שנה בדיוק, הודות ל-5 שותפים שכבר עומדים מאחורי הצלחות בעיר כמו "זוריק", "שאטו שועל", "מאירה" ועוד. החמישה שחולקים גם אהבה לגלישת גלים, יין ואוכל קטן וטוב שהם פוגשים בטיוליהם בפורטוגל, ספרד וצרפת, החליטו לעשות מייקאובר למקום ולקהל שהתבגר, ולהפוך אותו למסעדת טאפאסים באווירה ברצלונאית, עם דגש על מגוון יינות רחב מכל העולם, פלוס ויטרינת גבינות מעולות שתוכלו לטעום כקינוח או כפונדו מחמם (הכי אירופה). אל עמדת התפריט נקרא השף עידן אבני ("רפאל", "הרברט סמואל" ועוד) שרקח שורת מנות ביניים צבעוניות עם עוקץ ספרדי, המתאימות בגודלן לאווירת הבר ושעות הזלילה הקטנות של הלילה. ובמקום להדפיס בכל שבוע רשימת יינות חדשה, תמצאו בקומה התחתונה מרתף יין עם לפחות 95 לייבלים מתחלפים של יקבים חו"לניקים ומקומיים ששווה להכיר. כל בקבוק עבר מבחני טעימה וסינון מוקפד גם מבחינת עלות, כדי שתוכלו לרכוש אותו הביתה במחיר חנות-יין פיירי לגמרי, או להוסיף דמי חליצה וליהנות ממנו במקום. נאה השכן הזה בעינינו. נאה מאוד.

הקפנו בעיגול מיליון מנות קטנות לחלוקה במרכז השולחן, פלוס 6 כוסות סנגריה אדומה חמה, והתחלנו ליישר צלחות כמו חציל שרוף עם טחינה אדומה וגבינת עיזים (39 ש"ח); קרפצ'יו בקר דק שהוגש עם סלקים וארטישוק צלוי; סלט פפאיה ועוף חריף ומעולה (43 ש"ח); סשימי דג מרענן וקוויאר בלסמי (44 ש"ח); ברוסקטת סינטה עם איולי חרדל (שמעושנת במקום, 39 ש"ח); קרואסון שנחתך במרכז ובו נתחי סלמון כבוש, שמנת, אריסה שחורה וביצה מתובלת (47 ש"ח); וגם פולנטת תירס טרי (!) שמעליה אספרגוס חרוך ומחית כמהין (33 ש"ח); פלוס מנת גדולה של ניוקי בעבודת יד על קרם פורצ'יני, אפונה גינה, שימאג'י, שמן כמהין ואגוזי לוז (72 ש"ח). בין לבין קיבלנו פינוקים כמו קוביות חלבה מעולה מהשוק, צ'ייסרים ועוד מיני מתוקים שאנחנו זוכרים רק בטשטוש. בדרך חזרה לאוטו הסכמנו שמהשכן הזה עוד נחזור ללוות כוס סוכר. או קאווה.

אל וסינו – אבן גבירול 192, תל אביב, טל': 03.5460679
ראשון-חמישי מ-19:00 ועד אחרון הלקוחות, שישי מ-13:00. שבת מ-18:00. לאירועי חגיגות שנה – התעדכנו בעמוד הפייסבוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה