18 בנובמבר, 2016

השאלון עם אוהד יצחקיאן

זה לקח 19 שנה, אבל כשאוהד יצחקיאן החליט ללכת אחרי צו ליבו, ולהפוך מאיש מחשבים לנגר אמן, דור שני במשפחה, יצא מזה רק טוב. וגם הרבה רהיטים מחודשים ומקוריים משגעים. הכירו את אוהד

כבן לאב נגר וחרט אומן, אין פלא שאוהד יצחקיאן החליט להיענות לגורל, לנטוש את תחום המחשבים בו עסק כמעט שני עשורים, ולהפוך לפני שנתיים את התחביב המשפחתי – יצירה בעץ וחידוש רהיטים – לחנות קטנה ומקסימה משלו – "לוטוסים". שם תוכלו למצוא תמיד רהיטי וינטג', פיסים מחודשים או יצירות מקוריות של אוהד על בסיס שימוש חוזר בחלקים קיימים שמצא, והעניק להם חיים חדשים. הושבנו אותו (בלוטוס) לענות על השאלון שלנו:

מה ההתמחות שלך? חידוש רהיטים ויצירת רהיטים מעוצבים על בסיס שימוש חוזר. בחנות שלי במרמלדה מרקט אני מציג רהיטים שיצרתי ורהיטים מעניינים ממגוון תקופות שאספתי וחידשתי או שדרגתי.

מהם מקורות ההשראה שלך?
פינטרסט, יוטיוב ותוכניות טלויזיה על רסטורציה מכל סוג שהוא (רהיטים, מכשירים, מכוניות, בתים…). וגם אבא שלי שהיה חרט אומן למחייתו.

איך הכל התחיל? איך נולד המותג שלך? אחרי 19 שנה בתחום המחשבים כבר לא יכולתי לשבת מול מחשב כל היום. ב-2014 ויתרתי על עסק מצליח שאהבתי בתחום הפרסום באינטרנט ו"חישבתי מסלול מחדש". שמתי בצד את התארים והניסיון ובדקתי עם עצמי מה הכי עושה לי את זה. בחרתי והפכתי את תחביב חידוש הרהיטים לעיסוק. זה עולם אחר, ממש נותן לי חיות – פיזית ונפשית. השם "לוטוסים – רהיטים שהתחדשו" בא מפרח הלוטוס, שהוא פרח יפהפה הצומח מתוך הביצה העכורה. הוא גם סמל במזרח הרחוק להתפתחות רוחנית.  

איזה מותגים אתה אוהב ומעריך? קולגות מקומיים שאני מעריך את העשייה שלך ואת איך שהחנות שלהם נראית ומרגישה: עיונה, מעשה בכיסא, FIBERS ועוד.

מה הלך לך הכי בקלות בהתפתחות המותג שלך? עוד מוקדם להגיד. השיווק עד כה הביא לי הרבה עבודה בחידוש רהיטים של לקוחות, במיוחד מפה לאוזן ומהפייסבוק, בו אני מציג תמונות לפני-אחרי. עכשיו אני רוצה שהחנות תמלא את עיקר זמני, שם התשוקה האמיתית שלי.

ומה הכי קשה? אוויר נשימה כלכלי. גם ככה תחומי היצירה בידיים הם לא מהרווחיים יותר, והשנים הראשונות, בהן קצב העבודה שלך נבנה בהדרגה, דורשות הרבה אורך רוח.

איזה טיפ יש לך לעסקים צעירים מהתחום שלך? להישאר אופטימי ומפוקס על המטרה, למרות האתגרים והחששות שעולים במעלה הדרך. אם אתה מוכן לשפר את עצמך בתהליך, הכל אפשרי.

איזה קריירה אחרת היית לוקח בחשבון? במסגרת "חישוב המסלול מחדש" שעשיתי, שקלתי עבודה עם בעלי חיים, במיוחד כלבים. אולי זאת תהיה הקריירה השלישית שלי… אם הייתי מתעשר הייתי פותח כלביה, זה חלום ילדות.

ולשאלות באווירה קלילה יותר: מה הספר האחרון שקראת? הייתי קורא המון ספרים לפני עידן האינטרנט. כיום כבר לא, אני בולע ידע מהאינטרנט וזה ממלא אותי. אבל אני מנוי וקורא קבוע את מגזין אפוק טיימס (EPOCH TIMES), מעשיר ומרתק.

איך אתה שותה את הקפה של הבוקר? שותה קפה צמחי (משקה דגנים) – תוך כדי בדיקת הודעות ומה המצב ברשתות החברתיות.

מקום אהוב בארץ? הבית, עם אשתי (שמגיע לה פרס נובל לסובלנות) והכלבות שלנו, שקשה לי להוריד מהן את הידיים.

גיבור מקומי
? כל מי שפועל בכנות למען אחרים הוא גיבור בעיני.

גיבור בינלאומי? לי הונג-ג'י – מייסד שיטת המדיטציה "פאלון דאפא".

מקום אהוב בעולם? מיציתי את הטיולים בעולם. טוב לי איפה שאני.

מה אתה עושה בשבת בבוקר? את אותם הדברים אבל לאט. ממש ככה.

מתנה שתשמח לקבל? שיארגנו לי ביקור בחוות הצלה לחתולים גדולים (אריות, נמרים, טיגריסים…) ושאוכל להיכנס עם מלווה ולשחק וללטף אותם במשך שעות.

לחנות "לוטוסים" של אוהד יצחקיאן – בואו הנה

 

 

ישן עם חדש. ספת עץ נדירה מעץ אגוז אמריקאי; שולחן וינטג' עם פלטת איפאה חדשה

ישן עם חדש. למעלה: ספסל עץ טיק נדיר; למטה: שולחן וינטג' עם פלטת איפאה חדשה

 

 

כמו חדשה. ספת עץ וינטג' נדירה מעץ אגוז אמריקאי

כמו חדשה. ספת עץ וינטג' נדירה מעץ אגוז אמריקאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה