09 בינואר, 2020

הפיק של היום

מגזין האמנות "פיקניק" בגרסתו הווירטואלית הוא מופת של נבירת אינטרנט עד לפינותיו ההזויות ביותר, וספק תכנים גרפיים שאי אפשר להסיט מהם את המבט

הלו דחיינים כפייתים, תהיו איתנו רגע: לאן אתם בורחים באמצע המשימה הכי משמימה שלכם? פוזלים לפייסבוק / ספורט1 / תמונות שהגננת שלחה? תרגישו בנוח, אנחנו הרבה שם לפניכם. אולם לאחרונה, מצאנו את עצמנו זונחים את הסחות הדעת הרגילות, לטובת כל מה ש"מגזין פיקניק" בחר עבורנו לבהות בו. מדובר בבליל תמונות שמניבות גלילה אינסופית, מופת של בריחת מוחות ואמנות ברירת האין-ברירה אלא לצלול פנימה.
 
מה שהחל ב-2007 כמגזין אמנות שנתי עב-כרס ללא מלל, מעין גלריה מודפסת שהקימו 3 עורכים רבי-ידע וטעם (המעצב דן גבע, האדריכל מאיר קורדבני וחוקרת האמנות עדי אנגלמן) שהעניקו במה פתוחה לכל קול ויצירה אוונגרדית תרבותית – הפך 5 שנים ו-5 גיליונות מיתולוגיים אחר-כך לפלטפורמה וירטואלית ברשתות החברתיות המניבה מגוון דימויים גרפיים, שמצד אחד יכלנו לחיות חיים שלמים בלעדיהם, ומצד שני – בלתי אפשרי להוריד מהם את העיניים. אחת ליום, פלוס מינוס, מעלה קורדבני לחשבון הפייסבוק של המגזין צילום חדש שאלוהים יודע מהיכן כרה אותו (תהיה לנו בריא), המשתייך לאחת הקטגוריות שניתן למצוא כאן: שלל מוזרויות האנוש, אשליות אופטיות מקריות, צילומי טבע נדירים, עיצובים והינדוסים הזויים, תמונות שנראות רגילות עד שקולטים מה בעצם קורה בהן, ועוד פריימים שמזל שמישהו הנציח אחרת לא הייתם מאמינים שזה אפשרי. כך למשל מישהי שמציגה פירסינג על כל ריס (תקראו רגע שוב), צל של כלב מנמנם שיוצר את דיוקנו של טראמפ; אבוקדו שנולד ללא גלעין; נשר שתפס רחפן בטפריו; נשים שנכנסות בשלמותן לתוך לוע נחש (!); איש עם 9 בהונות, ברגל אחת; מטוס ענק בצורת דולפין; וכל מה שגונב לנו את הפוקוס מכל מטלה שהיא (מי פנוי לאסוף היום את שובליקו? ולקלח? ייקח לנו פה זמן). דמיינו משהו בין המצגות הווירדיות מראשית ימי הוויראליות, לבין ספר שיאי גינס לעוויתות הטבע והאדם. ובכל מקרה – לא עניין שאפשר להסיט ממנו מבט.
 
ואם חשבתם שחשבון הפייסבוק הוא בולען זמן, חכו שתיחשפו לסרטוני האינסטגרם הקצרצרים, שיוצרים זרם תודעה מטורלל (ששמור לנו להראות לילדים במקרי חירום ושיעמומי-דרך). תפסנו פה כבר תעלול ביליארד חד-פעמי, קינוח פלאות שנפתח כמו פרח-לוטוס, מניקור מחליף צבעים, קפיצה המונית בחבל, קסם היעלמות שצולם בהיחבא, בישול מקצועי במטבח צעצוע קטן, וגם 8 נמלים סוחבות עוגיה. תגידו יפה שלום לכל מה שיש לכם היום באג'נדה, פנו את הוויקאנד וצאו לפיקניק.

מגזין פיקניק (בעריכתו של מאיר קורדבני) – פייסבוק, אינסטגרם


חלוצי הוויראליות. PICNIC MAGAZINE

 

picnic7

picnic5

 

picnic6

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה