12 בספטמבר, 2019

העם עם בבי

בבי, בר אוכל שכונתי וקטן, מצליח בשקט ובלי מניירות מיותרות - להיות האופציה המועדפת עלינו בכל ערב שבא לנו קליל, כיפי וטעים ברמת מנת הגמר. הכי סבבי

הדברים הבאים מבוססים על אירוע שקרה באמת: ארבע חברות מותשות, הצליחו סופסוף לתאם ערב בו אף אחת לא עסוקה / משכיבה / באסיפת הורים / משלימה שעות מחשב / מכינה למחר עוגת דבש לגן / שבּורה מהחיים (הדגש במקור). עד כאן – חלום אחרית הימים. ומה עכשיו? לאן הולכים כדי להרים את האווירה ולחגוג את התאריך היחיד שנמצא פנוי לכולן (ועוד בשנת המס הנוכחית!). ואז פתאום, נזכרה אחת בפיצוח מושלם: "בָּבִּי", ביסטרו שכונתי-חברתי מבחינת הוייב והתמחור, טעים ברמת "עלו למרפסת!", קולע לכל הרכב ואיוונט, חף מפוזות ומניירות מתישות (הלו, התשה הבאנו מהבית, תודה), פינה ופנינה שמורה ונדירה ברחוב בן יהודה (פינת נתן החכם) בתל אביב, שתמיד נעים ומשמח לשבת בה. בקיצור, הכירו את המקום ששם את הבבי בסבבי (אבל מהר, לפני שנתחרט שגילינו לכם):
 
לפני שנתיים, עם סגירת בר-היין והמטבח האירופאי "ויינברג", שפעל באותה פינה בדיוק, החליטו שניים מעובדיו הוותיקים – המנהלת שיר ויזר והשף הראשי אסי לוי – לקנות, לשפץ ולפתוח מחדש את המקום במראה ובסגנון תואם להלך הרוח בשכונה וברחוב (הסמוך כל-כך לים), מתוך גישה ישנה של מסעדנות שלא נוהה אחר טרנדים אלא אחרי קהילה. והתוצאה: בר-אוכל ים-תיכוני ולא מחייב, בצבעי תכלת-לא-סיימנו-לסייד, אווירה פאמיליארית, מנות קלילות ועשויות לעילא – שלא מוצאים בכל בר (תשכחו משניצלונים וצ'יפס בצ'ילי), פסקול מגניב שמקפיד להישאר ברקע ולא להשתלט, בליווי שירות אדיב, מקצועי, מחוייך ושופע ידע. (פנינה נדירה, כבר אמרנו?). את השם שאלו מהכינוי של שיר לכל חבר אהוב (ולסבתא), וממנו שאבו גם השראה והבטחה להישאר משפחתיים, זורמים וחמים, החל משיחת הטלפון הראשונית אתכם ("הלו בבי!") ועד החשבון ההוגן כמו שרק חברים מקבלים. את התפריט הלא מכביד, הרכיבו בהתאמה עם הרבה ירקות, דגים, פירות ים ובשרים טריים, פלוס הצעות טבעוניות, כמו מנת הדגל של המקום – קרם חצילים חם על פוקאצ'ה ביתית.
 
ארבע החברות השתלטו על חצי מרשימת הראשונות ועוד חצי מהעיקריות, ולא עזבו עד שנוקתה כל צלחת ממטעמים כמו בטטה אפויה בחמאת פקאן בהרט ושמנת חמוצה (תריבו על מי מיישר אחרון, באחריות, 31 ש"ח); עוף מפורק בסומק, ענבים ושקדים על צזיקי (39 ש"ח); סלט פנצנלה סלקים (56 ש"ח); סביצ'ה דג בפריקי על לאבנה רכה ושקדים (56 ש"ח); קבבוני טלה על קרם חצילים (79 ש"ח); שווארמת דג בתיבול ראס על חנות (76 ש"ח); וגם קלמרי צרוב על מג'דרה ביראנית שאי אפשר להפסיק לזלול (62 ש"ח); לצד לימונדה קרה וסוביניון בלאן מושלם. והכל נדיב, טרי ופשוט טעים, אבל ממש. ועוד לא דיברנו על הקינוחים, על הקוקטיילים המקוריים, או על מה שקורה פה בסופי-שבוע עם בראנץ' "שיבבי", המציע טס מזאטים, דג מרוקאי על חלה ביתית, בורקסים מעולים או קובנה מסורתית. תרגישו הכי בבבי בעולם.
 
בשורה התחתונה, בלבנט כמו בלבנט: אל תתנו למראה המחוספס והפשוט להטעות אתכם. מדובר פה ביהלום גולמי לא מלוטש. כזה שרק כשמתקרבים מבינים כמה הוא שווה באמת.

BABI, בן יהודה 106, תל אביב; ראשון-חמישי, 12:00-חצות; שישי-שבת 10:00-חצות; ניתן לקיים אירועים במקום עם תפריט מותאם; טל': 03.9235551; פייסבוק, אינסטגרם

 

 

 

לאכול גורמה, להרגיש בבית. BABI

לאכול גורמה, להרגיש בבית. BABI

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה