04 בפברואר, 2016

המקרה המוזר

אתר AbeBooks מרכז במקום אחד את כל הספרים שאין לנו מושג למה הוציאו אותם לאור. כבר יש לכם את המדריך לתפירת סיפורי התנ"ך?

אם אתם אוספים (וקוראים!) ספרים, נוברים בשווקי יד שניה של מו"לים ולא מוותרים על אף שבוע ספר – מצאנו לכם ממתק מענג במיוחד:

אתר AbeBooks הוא אתר שנוסד ב-1995 על ידי זוג קנדי מקסים (שנקנה לבסוף על ידי אמזון וכיום מחזיק בשלוחות מקבילות בכל העולם), וכבר אז שם לעצמו מטרה להתמחות ולעזור במציאת ספרים נדירים, ספרים שאזלו בהוצאות או ספרי לימוד חדשים ומשומשים, ולהיות ארגון-גג להמוני מוכרי ספרים עצמאיים בכל רחבי העולם. עד כאן, נחמד. אבל חכו שתשמעו על זה: לאחרונה, החליטו באתר לפתוח באווירה מעט הארי-פוטרית את "חדר הספרים המוזרים" – ולרכז במקום אחד כותרים שאין לנו מושג למה מישהו כתב / ערך / הדפיס / הוציא לאור / דפדף בהם. יש כאן למשל ספר שילמד אתכם על תכונותיה התרמו-דינמיות של פיצה; או מדריך למתלבש הליברצ'י; איך לחדד עפרונות (סוף-סוף!); כיצד להכין לבד ארונות קבורה; מה לא ללבוש כשרוכבים על סוסים; איך הולכים לשירותים (למס' 2, כן?) באמצע דייט – וזה עוד רק מהמדף הראשון. אתם לא מאמינים לאיזה רמת ווירדיות זה מידרדר.

למרות שלרוב, אין להם מושג איך לכתוב תיאור מחמיא לספר המוקדש למשל להיסטוריית השיניים התותבות, מבלי לפגוע בקוראים או במחבר הקוּקוּ, אנשי האתר מספרים ש"החדר" כבר זכה לביקורות אוהדות בניו יורק טיימז, גארדיאן ובעיתונים ראשיים נוספים שהכריזו עליו כמקור הטוב ביותר לכל מה שביזאר. בכל פעם שתיכנסו – תמצאו שהסטוק רק הולך וצובר תאוצה ממוכרים ואספנים בכל העולם שמציעים ספרים מוזרים לחדר (וגם אתם יכולים! אל תתביישו, חובבי פוחלצים). חלקם אגב ספרים רציניים לגמרי, שרק קיבלו לצרכי מכירות כותר שאי אפשר לעמוד בפניו (כבר קראתם את "איך לחיות עם אידיוט"? מרתק).

היכנסו לאווירת קרייזינס, תנו כבוד לספרים שכנראה לעולם לא יהיו רבי-מכר (לא כולם יכולים להיות מובי דיק, אוקיי?) ובואו לגלות את הצד הפריקי שמתחבא בכם. אישית, לא היינו מתנגדים לעותק של "ילדך בן ה-3: חבר או אויב?".

The Weird Books Room של אתר AbeBooks.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה