27 בספטמבר, 2018

הכחול הגדול

ביקור ב"אקווריום ישראל", מרכז ההסברה המופלא שנפתח בירושלים, הוא מאסט לכל אוהב ים ודייריו, שרוצה להעמיק למצולות ולהכיר את הכחול הגדול מבפנים

אם גם לכם נדמה שאתם מפעילים את ילדכם חסרי המסגרת כבר משהו כמו חצי שנה, אתם לא טועים. ואתם בטח לא לבד (הו, להיות לבד. החלום!). חברים, אם לא יעבור בישראל חוק "סבתא-שלישית" – ניאלץ להתנצר למען לוח חגים מאוזן ומאוורר יותר; ו/או לקפוץ מהסכך. אך לפתע, באחד מימי השבת שעברו פה, נזכרנו בטיפ מהחלומות הכי רטובים שלנו: עוד לא ביקרנו ב"אקווריום ישראל". בינגו.

אם גם אתם עדיין לא (ואפילו אם כן), דעו כי מדובר באטרקציה ששמה את ה-ים בירושלים, נקודה. פרויקט ראשון ויחיד מסוגו בארץ, עם השקעה, תמיכה, עיצוב מופתי ותרומות בסדר גודל בינלאומי – שנפתח לפני כחצי שנה במלחה (סמוך לגן החיות התנ"כי) המשמש כמרכז הסברה יפהפה לחינוך לשמירה על הסביבה הימית ובתי הגידול הלחים בארץ, שפשוט לא ברור איך לא חשבו עליו כבר לפני 2000 שנה. במסלול מוחשך ומתוכנן בקפידה, שמוביל מגלריית אקווריומים אחת לשניה, תלמדו מושגי יסוד מחיי הים-ים (אהבתם?); תפגשו מינים נפוצים או נדירים ממש מעבר לזכוכית (שאגב לאף אחד מהם לא קוראים "דג", כן?); תכירו את החיים בארבעת ימי ישראל (התיכון, המלח, האדום והכנרת); אילו זנים גדלים בחופים סלעיים ואילו בעומק האוקיינוס; מי נמצא בסכנת הכחדה ממשית תחת איום על בית הגידול שלו (פעם אחרונה שהזמנתם לוקוס במסעדה, באמת היתה הפעם האחרונה, קפיש?), ועוד ועוד; ככל שתיטיבו לדוג מידע.

בכל גלריה, מחכים לכם מדריכים מעולים מהתחום שעברו הכשרה מקצועית, ויישמחו להעניק הסברים מחכימים (אייל, אתה כריש!), לענות על שאלות ולהעביר לגדולים ולקטנים עובדות מרתקות על החיים שמתחת לקו המים. חוץ מהצוות הכיפי, תמצאו עוד הפתעות בכל פניה: אקווריום פתוח עם חתולי-ים (סליחה, טריגון חד-אף) שעולים להתאוורר ולתת כִּיף; אקווריומי-ענק שעוברים מעל לראשיכם המשתאים והמשתהים; מנהרות זחילה למי שרוצה להרגיש בן/בת-ים לרגע; והמון חלונות הצצה עם תאורה מיוחדת לצילומי "סלפיש" (גאון מי שאחראי שם על משחקי המילים). אבל הכי אטרקציה? ספרנו 30 מדוזות וכריש אחד פחות בים. טוב לנו.

אפשר להזמין מראש סיור סגור לקבוצה, אפשר לטייל בקצב אישי ולהתעכב ליד כל דגיגון (נראה כמה זמן ייקח לילדים שלכם להכריע מי משושנוני-הים שיחק את נמו המקורי), ואפשר גם להגיע רק בשביל לחתום על "קיר ההתחייבות" ולהצטרף לאמנה על הגנת הים, חופיו ודייריו המדהימים. קחו אוויר ורדו לעומק העניינים.

"אקווריום ישראל" – 30-45 ש"ח (ילד מגיל 3 חייב בכרטיס). יש להזמין מקומות מראש באתר הכרטיסים
עוד פרטים באתר, בפייסבוק ובטל': 073.3399000, דרך אהרון שולוב, מלחה, ירושלים

 

 

 

 

 

נראה אתכם לא מזמזמים את "מתלעות". אקווריום ישראל

נראה אתכם לא מזמזמים את "מתלעות" (או "אקווריוס!"). אקווריום ישראל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה