11 באוגוסט, 2014

הימים חולפים

חנות הארכיון "הצלמניה" מוציאה מחברות, לוחות שנה ומגנטים עם הצילומים המיתולוגיים של רודי ויסנשטין. סיפור אהבה בין אדם למקום

מי שעדיין לא ראה את הסרט התיעודי המרגש ועטור הפרסים "הצלמניה" – שיקום מיד, ילך לצפות ויחזור אלינו. אנחנו מחכים. ובינתיים, כל מי שראה, וודאי יסכים איתנו שבגלגול הבא – חובה להיות נכדים של רודי ומרים ויסנשטין, בעלי מוסד הצילום התל אביבי שמזוהה כל-כך עם היסטוריית הקמת המדינה (או לפחות לעשות איתם פסח). רודי הצלם המחונן, שנפטר לפני שני עשורים, היה שם בכל הרגעים הכי משמעותיים שלנו – מהכרזת המדינה, דרך הקמת היישוב היהודי ועד השקת בריכת גורדון – והשאיר אחריו מיליוני תשלילים נדירים, מעבדת צילום קטנה ומפורסמת בתל אביב של פעם, וגם נכד חמוד בשם בן פטר (בוא תהיה חבר שלנו!) שממשיך להצעיד קדימה את המוסד המשפחתי.

לפני 3 שנים, וכפי שרואים בסרט, העביר בן את הסטודיו מכתובתו ההיסטורית באלנבי והפך את "הצלמניה" לחנות ארכיון קטנה ומטריפה, שמזמינה אתכם לנבור בקלסרים ובמגירות ולמצוא מה להגדיל מתוך אוסף הצילומים המקוריים. יש כאן דיוקנאות של אושיות חשובות (גולדה, לג'קי קנדי אין כלום עלייך), יש כאן קיבוצים יפים מכל הארץ, ובערך טריליון רגעים מרגשים בשחור-לבן. את התמונות תוכלו לקבל גם בפורמט גלויות איכותיות (יש לנו כבר 5 על המקרר!) או פשוט לרכוש את ספר האלבום הרשמי ולחסוך לכם את הבחירה הקשה. לאחרונה ולקראת השנה החדשה, החליט הצוות למתוח ולעדכן את ליין המרצ'נדייז, שכולל מעתה גם מגנטים בפורמט פולורויד מגניב; מחברות A5 עם צילום "צלמני" בחזית והדפס גיאומטרי צבעוני מאחורה; מארז נאה של 20 גלויות; והכי מתנה בשבילנו – לוח שנה עם 12 דימויים נבחרים ויפהפיים. נשמח לכזה.

אגב, מי שרוצה לטעום מחוויית הצלמניה באמת, מוזמן להגיע לאחד מאירועי הצילום שמקיימת החנות מדי פעם, בהם תוכלו לשבת על הספסל ההיסטורי של הסטודיו (עליו הצטלמו לפניכם כל גדולי האומה), ולצאת עם תמונה באווירת רטרו אסלית. בסוף השבוע האחרון של אוגוסט למשל, מוזמנים ילדים להצטלם עם מחברת וילקוט אולד-סקול ולקבל מזכרת מהחופש הגדול כמו שכבר לא מצלמים היום. עכשיו, נשאר רק לדמיין איזה תמונות מרים היתה מעלה לפייסבוק. רודי, תעשה לי סלפי!

מוצרי הצלמניה החדשים – לוח שנה – 65 ש"ח; מחברות – 24 "ח ליח', מגנטים פולארויד – 15 ש"ח ליח'; מארז קשיח 20 גלויות – החל מ-99 ש"ח (מחיר מבצע בחנות בלבד).
להשיג ב-"צלמניה", טשרניחובסקי 5, תל אביב, טל': 03.5177916; עמוד הפייסבוק (בקרוב תעלה חנות בגלריית אונליין; הצצה בדוגמאות לתמונות מוגדלות). **שימו לב – אירוע צילום הילדים בסגנון של פעם – ייערך ב-27-30 אוגוסט ב-"צלמניה".
את המוצרים ניתן להשיג גם בחנות האונליין של "סיפור פשוט"; במרכז הבאוהאוס; בחנות מוזיאון ת"א; בחנות מוזיאון ישראל; בחנות מוזיאון ארץ ישראל; וב-"מייד אין TLV" במתחם התחנה.

 

נראה אתכם בוחרים. מגנטים של "הצלמניה"




מחברת של פעם בטוויסט עדכני. מחברות הצלמניה



 

[PSGallery=de0tsthk2u]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה