22 בדצמבר, 2019

הביצה שהתחפשה

אלין שלם יוצרת ביצי שוקולד ענקיות בצבעוניות מופתית, לצד פרלינים יפהפיים, סוכריות פנטסטיות וממתקים שהם קודם כל לעיניים. גברת, מה את מטמפררת?

נניח שאתם מוזמנים למסיבת סילבסטר (עוד לא נמאס מלהגיד עשרים-עשרים, אבל אוטוטו). או נניח שההורים של דיוויד הדו-לשוני מהגן הזמינו לחנוכריסמס. ונניח שאין מצב להביא מתנה עוד מגש סופגניות-מזרק אחד. אז מה כן? את זה: ביצת Babcha גדולה ומפעימה שהשוקולטיירית אלין שלם מכינה בעבודת יד, ושמספיקה לשמונה הדלקות-נרות לפחות. כזה עוד לא ראיתם, אפרוחים שלנו. באחריות.
 
המשיכה לצבעוניות ואסטיקה גבוהה החלו אצל אלין עוד בזמן שלמדה עיצוב פנים, תיכננה והלבישה חדרי מגורים מסוגננים להפליא, עם פריטים שייבאה במיוחד מחו"ל. תוסיפו לזה את חדוות האפייה שתמיד ניחנה בה והאהבה למתוקים מילדות – אז סבתה, "בבצ'ה" שלה (סבתא בפולנית), היתה מפנקת אותה בשוקולדים אסורים ומעניקה להם מעמד של כבוד וטקסיות חגיגית – ותקבלו נפש עשויה 100% מוצקי קקאו, ידיים טובות וטעם מדויק. חברה שהציעה לה פתאום ללמוד יחד בבית הספר לקונדיטוריה "אסטלה", הציתה בה מחדש את האהבה למתוק וגרמה לה להירשם מיד למחרת. שיעור אחד בלבד לאורך השנה שהוקדש לשוקולד, סיקרן ושינס אותה להתנסות בבית בהכנת פרלינים. לאחר 30 ניסיונות (!) היתה סופסוף מרוצה מהתוצאה, והחליטה להעמיק בנושא במקביל לעבודתה. בהמשך, התמחתה אצל השוקולטייר הבריטי ניל ג'ון פוגל, והחלה להכין לסובביה בני המזל שוקולדים בטעמים ייחודיים (קפה, לימונצ'לו, קרמל-פטל, גנאש-תפוז או זעתר, קרמל-בזיליקום, להמשיך או שאתם כבר מריירים?).
 
לפני כמעט שנה, פתחה רשמית שוקולטייה בוטיקי בביתה שברמת השרון, על שם מי שכאמור הטמיעה בה את החיבה למתוק, בו תוכלו לתפוס או להזמין מראש יצירות פאר ארטיזנליות משוקולד, ברמה מוזיאלית: יש כאן פרלינים בצורת אבני חן; בונבוניירות במראה קפסולות ותרופות (אין משכך כאבים טוב יותר); סוכריות שוקולד מחודדות על מקל; פרליני "וולקנו" במראה לבה מתפרצת שהתגבשה; טבלאות משובצות תבלינים ואגוזים; ועוד הררי מגדנות מרהיבים, בטעמים, צבעים וצורות שמתעדכנים תדיר לפי העונה, היצירתיות והפנטזיות של אלין. ואת כולם זוללים ראשית עם העיניים – ורק אחר-כך מגלים גם עד כמה זה טעים ועוטף את הלשון ברבדי מתיקות עדינים שלא תרצו שייגמר.
 
אבל גולת הכותרת, הסוכריות שמעל הזיגוג, הן ללא ספק הביצים שאלין מכינה במגוון גדלים (עד חצי מטר), בתוכן היא מטמינה שוקולדים קטנים עם כל הפתעה שתרצו להעניק (טבעת, מכתב, גיפטקארד, מזרק אינסולין) ואז סוגרת ומציירת עליהן בדייקנות איורים בצבעי-שוקולד גורמה ותוספות, בהתאם לאופי המקבל והאיוונט. זה יכול להיות משיכות מכחול, פרחים, חיות מגניבות, פטרנים בסטייל מוקפד ועוד. לבסוף הכל נארז בקופסה שקופה עם קישוטים וסרטים יפהפיים ונראה כ-פברז'ה לאספנים, לא פחות. ועכשיו, אם יש לכם ביצים (ומצלמה בהיכון) – תפתחו.
 
מי שרוצה הצצה אל אחורי הקלעים מוזמן גם להירשם לסדנאות של אלין, בהן לא תפסיקו לטמפרר, לפרלן, לזלול וללקק אצבעות. בואו לבחור לילדים (או לעובדים!) ממתק מהחלומות של ווילי וונקה, צרפו כדורי-הרגעה מתוקים ליולדת הקרובה, הזמינו איזה אדון שוקו לסדנה או פשוט התפנקו על ביצת הפתעה לעצמכם. שובליקו אוי לך, זה הקינדר ג'וי של אמא.

ביצת-הפתעה של Babcha – החל מ-150 ש"ח, פרלינים – 6-8 ש"ח (במגוון טעמים), סדנאות שוקולד – 250 ש"ח לאדם (כולל טעימות וכיבוד, שעתיים וחצי-שלוש, עד 8 משתתפים, החל מגילאי 12)
להשיג ב"בבצ'ה", התומר 24, רמת השרון, בתיאום מראש בלבד – טל': 052.3603123 (אלין); ראשון-חמישי, 09:30-17:00; פרטים באתר, פייסבוק ובאינסטגרם

 

 

סנטה הגיע מוקדם השנה. פרלינים באווירת חג המולד, BABCHA

סנטה הגיע מוקדם השנה. פרלינים באווירת חג המולד, BABCHA

 

 

בוס, תזמין כאלה לחג, בלב שלם. שוקולדים ופרלינים בעבודת יד של אלין שלם

בוס, תזמין כאלה לחג, בלב שלם. שוקולדים ופרלינים בעבודת יד של אלין שלם

 

ד"ר תרשום לנו לקחת כדור פעמיים ביום, אחרי האוכל. תרופות השוקולד של BABCHA

ד"ר תרשום לנו לקחת כדור פעמיים ביום, אחרי האוכל. תרופות השוקולד של BABCHA

 

 

 

 

 

 

אם לסבתא היו פרלינים. טבלה מאוירת וביצת שוקולד של אלין שלם, BABCHA

אי אפשר להסביר אהבה לשוקולד, בלי לשבור כמה ביצים. Babcha

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה