28 באוקטובר, 2018

האריה שאהב אמנות

שננו את השם כפיר תג'ר, אמן פופ סטריט-ארט צעיר, שטרם מלאו לו 15 וכבר הספיק להציג בתערוכות, להשתלט על בתי קפה וברים, למכור עבודות בארץ ובעולם ולפתח שפה מובחנת ומתפקעת מכשרון. יש שאגה חדשה בעיר

זוהי קריאת התעוררות לכל מי שמרגיש שהוא מגדל בבית פיקאסו קטן או את הוורהול הבא: לכו לבטח לו את הידיים. כי אם לפי המקרה של כפיר תג'ר, ובאמנות כמו באמנות – אין דבר כזה מוקדם מדי.

כפיר, יליד 2003 (מפחיד לעשות את החשבון) הוא כרגע אחד מתפוחי האדמה הכי לוהטים בשמי הסטריט-ארט המקומיים. וככל שתקדימו לתפוס את עבודותיו, כך תבטיחו לעצמכם שימוש ארוך יותר במשפט "הי, אנחנו גילינו אותו קודם!". אביו איציק, מסעדן שהפך למעצב פנים, ומי שמלווה ודואג להתפתחותו המקצועית, מספר שמרגע שכפיר למד להחזיק עפרון, הציורים נשפכו החוצה אל הדף. בגיל 5 הפכו איוריו למורכבים ומתוחכמים יותר, עד שבגיל תשע הוצמד לעמיקם בר גרמא, בעל סטודיו לאמנות נחשב בפתח תקווה. שם ספג והעמיק בלימודים ברמה מקצועית גבוהה, החל מתורת החומרים, דרך ערבוב צבעים, פיתוח דמויות ועד שפה אמנותית בסיסית.

אחרי שנים שצייר שם דמויות ונופים בסגנון רנסאנסי נוקשה – החל כפיר להתפתח ולמשוך לכיוון אישי שהסעיר אותו יותר – אורבן פופ-ארט. בתור סקייטר שחורך מדרכות ברחבי תל אביב, נחשף כפיר בכל יום לאמנות רחוב מסוגננת, גרפיטי המושפע מערי חוף בעולם, ולעיר עשירה בגרפיקה צבעונית ומלאת פרטים, שנדמתה לו תמיד כקנבס ענק שרק מחכה לו. ב-3 השנים האחרונות, עבר ללמוד במוזיאון לאמנות בפתח תקווה, שם גם הציג עבודות ובעיקר פיתח את עולם הדימויים והשפה המובחנת שלו, המורכבת מדמויות פּלאש, אווירת קומיקס, משחקי וידאו, אופנת רחוב וכל מה שמציף את דמיונו. אל כל אלו נחשפה גם האוצרת שרי גולן, שמכירה לו יוצרים ואמנות פוסט-מודרנית מקומית, ולהיפך. כך למשל, זכה להיות המציג הצעיר ביותר שגם מכר את עבודותיו בתערוכת בני נוער ב"בצלאל"; או להשתלט על קירות גלריית-קפה "סאגה" בשוק הפשפשים; ואפילו לתלות יצירה ענקית בבר "נקסט דור" בפלורנטין, על קיר שבנתה במיוחד עבורו השפית אביבית פריאל. בשבוע הבא, תיחשף רשמית עבודה שתרם לבית הספר "רוגוזין" בדרום ת"א, שהזמינה אוצרת מוזיאון תל אביב. והוא עוד לא בן 15, כן?

בשנה הבאה יחל את לימודיו בבית הספר לאמנויות "מוזות" שביפו. עד אז, וכל עוד הסוכנת שלו מאפשרת (ומזהירה מפני היום בו לא תתאפשר עוד מכירת עבודותיו בארץ ובעולם, כדי לשמור על "היהלום הגולמי" שבו), מהרו להזמין הדפס מכל עבודה מקורית של כפיר, או את מוצרי המרצ'נדייז המשלימים – חולצות, ספלים, מגבות חוף, תיקים ועוד. בנקסי, תעשה מקום, יש אריה חדש בג'ונגל האספלט. 

הדפסים מקוריים של כפיר תג'ר – החל מ-120 ש"ח (ניתן להזמין גודל בהתאמה אישית)
להשיג בחנות אונליין, פרטים בפייסבוק ובאינסטגרם

שפה מובחנת משלו. הדפס TRIPLE SIN של כפיר תג'ר

שפה מובחנת משלו. הדפס TRIPLE SIN של כפיר תג'ר

 

העיר כקנבס פנוי. מתוך Crazy City של כפיר תג'ר

העיר כקנבס פנוי. מתוך Crazy City של כפיר תג'ר

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה