27 בפברואר, 2019

הארה נכונה

גופי התאורה האלגנטיים של סטודיו "ויהי" עשויים שכבות עץ דקיקות ומפיצים אור טבעי, רך ונעים בחלל, הודות לעיצוב חכם וגמיש. ככה בוראים מאור גדול

חבר שחזר מירח דבש בפינלנד (יא מיוחד) סיפר איך ראה שהשמש כמעט שוקעת, ואז הופ! ממשיכה להאיר מיד לעוד יממה כאילו כלום (גם את על רדבול ואמריקנו? הכי עובד לנו). הזייה בקטע דני-רופי. ובכן, אם גם לכם מתחשק להרגיש קצת לפלנד, לקום ולהירדם עם אור רך וטבעי לאורך כל היום – תנו לגופי התאורה המטריפים מעץ דקיק של סטודיו "ויהי" לזרוח ולהכניס אווירת זוהר צפוני הביתה.

הסיפור המדליק (סורי, זה מתבקש) שלפנינו מתחיל לפני כמעט שני עשורים, עת למדו זוג המעצבים והבעלים המשותפים, קטרינה ברנד וצוריאל (צורי) גוטליב, ב"בצלאל". הוא – במחלקה לעיצוב תעשייתי; והיא – שהגיעה כל הדרך מגרמניה (שם עבדה בעיצוב אירועים וגם בכרם המשפחתי) נחתה במחלקה לעיצוב קרמי ואמנות, במסגרת תכנית חילופי סטודנטים. אחרי שנה בה חלקו דירה, חוויות ומזווה, החליטו לשמור על קשר ונפגשו בכל פעם שקטרינה קפצה לבקר. באחת הפעמים, הציע צורי (שעסק אז בהקמת סטים ותערוכות) לקטרינה להישאר וליצור משהו חדש יחדיו. עד שהחליטו מה בדיוק זה יהיה, המשיכו בעבודותיהם ושיחקו במקביל עם נייר, קיפוליו ויכולותיו. הטוויסט בעלילה הגיע כשהלכו לחפש חיפוי לשולחן שקטרינה רצתה לשפץ וגילו אוצר אמיתי לעובדי כפיים: מערום שאריות עץ. בלי להתבלבל, לקחו ככל שיכלו והחלו לחקור את החומרים, במיוחד את פסי הפורניר שמצאו – פרוסות עץ דקיקות המיוצרות בשיטות המזכירות פריסת-לחם, או בגילוף עד ליבת העץ (בדומה לקילוף תפוח).

רק כשהציבו את העץ הדקיק מול אור קלטו עד כמה מיוחד, יפה וטבעי המפגש בין החומרים, החליטו לעצב ממנו גופי-תאורה והקימו סטודיו עם השם הכי מואר בביזנס. 7 שנים ועשרות דגמים וניסויים למגירה אחרי (שווה לחפור להם בהיסטוריית התמונות), הם מציגים כיום כ-10 גופי תאורה לכל שימוש ונישה: תלויי-תקרה, צמודי-קיר, עומדי-רצפה, מנורות קריאה ועוד; עשויים בטווח מידות ועצים שונים לבחירתכם (מייפל, דובדבן, אגוז, אשה, אלון או במבוק) ובמגוון צורות וקיפולים מרהיב. צורי מספר שכל דגם מתחיל מלהבין את גבולות גמישות החומר, מידת השקיפות, חשיבה על עיצוב פתחי איוורור נכונים לחום, אבל עם מינימום התערבות במראה, בצבע ו"בשיזוף" הטבעי של העץ. לאחר מכן – הם מכופפים, מחזקים, מחשמלים ומעניקים גימורים בעבודת יד מדויקת לכל גוף וגוף. והתוצאה – שמיימית.

לאחרונה, החלו להתנסות גם בריבוד והדבקת מספר שכבות פורניר בתבנית היוצרת מהן "קאנו" המשמש מצד אחד כגוף תאורה, ובפרספקטיבה הפוכה – כקערה להגשה נוחה של כיבודים, פיצ'פקעס או מטען לאייפון (כבר קאנו אותנו). בקרוב ייכנסו עוד דגמים והפתעות, ועד אז – בואו להתהפנט פה מכל מאור קטן או גדול, שבוראים מהבוקר ועד הערב, יום ארוך ויפה אחד.

גופי תאורה של סטודיו "ויהי" – 500-4,000 ש"ח
להשיג בחנות האונליין, בגלריות נבחרות ובסטודיו – הפלך 7, תל אביב; ממש לפני הכניסה יש להתקשר, 050.2120214 (צורי), 054-2532115 (קטרינה); פרטים במייל studiovayehi@gmail.com; בפייסבוק; אינסטגרם, ובאתר הרשמי

מקפלי עצים. גופי התאורה "מעונן חלקית"; סטודיו "ויהי" (צילום ימין: שירן כרמל)

מקפלי עצים. גופי התאורה "מעונן חלקית"; סטודיו "ויהי" (צילום ימין: שירן כרמל)

 

 

 

האור שבפנים. אהילי הפורניר היפהפיים של סטודיו "ויהי" (צילום שמאל: שירן כרמל)

האור שבפנים. אהילי הפורניר "הוריקן" ו-"מנורת רוח"; "ויהי" (צילום שמאל: שירן כרמל)

 

קאנו אותנו. גופי תאורה "קאנו"; סטודיו "ויהי" (צילום: אסף אמברם)

קאנו אותנו. גופי תאורה "קאנו"; סטודיו "ויהי" (צילום: אסף אמברם)

 

ויהי ערב. מנורות קריאה צמודות קיר במגוון סוגי עצים (צילומים: בנג'י כהן)

ויהי ערב. מנורות קריאה צמודות קיר במגוון סוגי עצים (צילומים: בנג'י כהן)

 

אותה הגברת - בשינוי פרספקטיבה. מגשי כיבוד "קאנו"; סטודיו ויהי (צילום: אסף אמברם)

אותה הגברת – בשינוי פרספקטיבה. מגשי כיבוד "קאנו"; סטודיו ויהי (צילום: אסף אמברם)

 

יופי, נראה אתכם בוחרים עכשיו. מגוון מנורות עומדות (צילום ימין: שירן כרמל)

יופי, נראה אתכם בוחרים עכשיו. מגוון מנורות עומדות (צילום ימין: שירן כרמל)

 

גופים שמימיים. סטודיו "ויהי"

גופים שמימיים. סטודיו "ויהי"

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה