11 בדצמבר, 2014

האיש שהמציא את הגלגל

אופיר פרום חיבר בין כל האהבות שלו ויצר אופניים יפהפיים מבמבוק, 100% ידידותיים לסביבה, במחיר אפשרי לגמרי ובמשקל כלום וחצי. לפעמים חלומות ירוקים מתגשמים

את הפנטזיות המופרכות שלנו אין לנו באמת אומץ להגשים (אף אחד לא רוצה לראות אותנו מרוחים על בניין בנתיבי איילון, נכון?). אבל קראנו פעם באיזה ספר סיני, שאם רק ננסה – נגיע למקומות לא צפויים (או שזה היה בווייז?). הנה קחו לדוגמא את אופיר פרום, רוכב אופניים וותיק, חובב איכות סביבה ובעל חוש יזמות מפותח, שהחליט לחבר את כל זה והגשים (לכולנו) על הדרך חלום: אופניים מבמבוק. אם תרצו, זה לגמרי אפשרי.

הכל התחיל ב-2006, כשאופיר פגש פנסיונר חביב שייצר אופניים בהזמנה אישית ועורר גם בו חשק לבנות אופניים, אבל מבמבוק, כדי שיהיו קלי משקל וקלילי מחיר. אחרי שחקר קצת התברר שעל הרעיון הזה עלו כבר לפני 100 שנה, אך חיבורי הברזל הנוקשים דאז לא התאימו לשלדה הרכה. בניסיון מאוחר יותר, השתמשו בעולם בדבק אפוקסי (לא ידידותי לסביבה ומסרטן) וסיבי קרבון, שאמנם החזיקו לא רע אבל יצרו חיבורים לא גמישים, עלו אלפי דולרים ודרשו זמן ייצור ארוך ומתסכל. ואז הגיע אופיר, שהמציא את הגלגל מחדש: אחרי שאיתר את האמנים והחומרים הנכונים, נולדו סופסוף אופניים בעלות שפויה, באיכות ואחריות גבוהה יותר ובלי להתפשר על העיצוב. ה-"במבובייק" היפהפיים שלו מיוצרים ידנית באפריקה ואסיה (ללא שימוש בחומרים מזהמים או חשמל) ממוטות שעוברים תהליכי ייבוש מחמירים, מחוזקים עם דופן כפולה ושעווה, דבק אפוקסי מבוסס שרפים מהטבע וסיבי פשתן. בהמשך יצר גם איבזורים כמו הגה, פדלים, מגני בוץ, סל, מחזיק בקבוק, מגן שרשרת ואפילו גלגלים (שמכין לו מפעל באיטליה) – והכל מבמבוק כמובן.

לעצלנים מתקדמים, יהיו בהמשך במבובייק חשמליים (היחידים בעולם!) ואולי אפילו קסדה תואמת, כדי שתהיו באמת הכי ירוקים בפארק. אגב, מי שרוצה להבטיח לעצמו (ולכולנו) מחיר וזמן אספקה קטנים עוד יותר – מוזמן לתרום לפרויקט המימון שנפתח היום ונועד להכשיר אמני במבוק כאן בישראל, לייעל את ההרכבה ולהכין לכם במבובייק תוך יומיים גג, בחצי מהעלות. יש לנו חלום חדש, והוא נראה בדיוק ככה.

Bamboobike – החל מ-2,000 ש"ח (אחריות ל-5 שנים)
להשיג ב-"אופני יהודה", אבן גבירול 113, ת"א; או ב-"גורדון בנט", ברזילי 4, גן החשמל, ת"א. לפרטים – טל': 054.4363360 או בעמוד הפייסבוק.

להזמנה עתידית של אופניים ב-1,000 ש"ח בלבד – הירתמו לפרויקט "במבובייק" ב-Headstart (במידה ויגוייס מימון מלא בהצלחה).

 

יותר קלות מהסל. אופיר מחזיק במבובייק


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה