05 במאי, 2019

דרך צלחה וצלחות

בלב רמת הגולן, בכפר האמנים אניעם, מצאנו סטודיו לכלי קרמיקה ייחודיים ועדינים, שמעצבת בעבודת יד עמלנית ומופלאה דיאנה דבש, בהשראת הטבע המרהיב שסביבה. בואו לקטוף גלזורות

האם אתם במקרה אנשים חכמים שהתאפקו מלצאת מהבית כל חול המועד, ולא נתקעו באף פקק בדרך אל תרמיות-חג כמו "אסקייפ את עמי: חדר בריחה ממצרים במושב תנשמת!"? ייתכן שאתם הטיפוסים שמחכים עד שכולם יחזרו לשגרה, וממש בימים אלו שלפני טרפת-עצמאות – נופשים כאילו הם לבד פה במדינה? ובכן, במידה ובקהל אכן חכמולוגים כאלו שרק עכשיו יוצאים לדרך – לפחות הכניסו לווייז עצירה בכפר האמנים אניעם שברמת הגולן. האטרקציה שכולנו היינו רוצים להשתקע בה כרגע.

בלב המושב הפסטורלי הזה, שנראה כאילו נגזר מברושור לחופשה בברוז', תמצאו מתחם מרוצף אבנים בסגנון פיאצה אירופאית, מוקף גלריות, מסעדות, בתי קפה, צימרים ונוף של "יואו מאמי, לא ייאמן שזה בישראל". שם, בין חנויות בוטיק, סטודיו לבלט, תכשיטים, יודאיקה, ספא או סדנאות זן – מצאנו את הלגולנד הפרטי שלנו: Boutique Ceramics, חנות קרמיקה של האמנית דיאנה דבש. ילדים, תנו לנו שעה-שעתיים פה, טוב?

דיאנה, ילידת ברה"מ לשעבר, למדה ארכיטקטורה ותקשורת חזותית ב"בצלאל" לפני שני עשורים פלוס, אך עזבה באמצע, עבדה בעיתון והתרכזה בבניית משפחה (בת 7 נפשות!) וחיפוש אחר מקום שירגיש לה בית. אחרי שהתאהבה ברמת הגולן, גילתה בינות שמורת יער, מפלים ונוף מהאגדות את כפר האמנים הייחודי של אניעם – ומיד הרגישה איך חוזרת אליה ההשראה ליצור שוב. אחת מאמניות המושב, לקחה את דיאנה כשוליה בסטודיו שלה לקרמיקה, ובהמשך כשראתה כמה כישרון חבוי לה בין האצבעות – הציעה גם שותפות. אבל דיאנה, שמצאה חלל פנוי במתחם, החליטה לאזור אומץ ופתחה לפני 4 שנים חנות ומותג משלה, שמציע כשמו – כלי בוטיק ייחודיים שנעים בין פיסוליים לשימושיים, ויפים אחד-אחד.

יש כאן צלחות דקיקות מוקפות פס שחור, אגרטלים לסידור זר מפורד, קערה שקופלה כחצאית מלמלה, תבניות אפיה, צלחות הגשה בצורות אמורפיות, ועוד המון כלים ללא הגדרה ספציפית, כדי שתפענחו לבד למה הם משמשים. הכל נעשה בעבודת יד מושקעת, בשיטות אוטו-דידקטיות (שהיא לומדת תוך כדי תנועה, למשל מכדרים יפנים), בטכניקות שאינן מהזרם המרכזי, וכמעט ללא התערבות מכשירים או תבניות יציקה. דיאנה מספרת שתוך כדי עבודה האצבעות תמיד מושכות להוסיף טאץ' וזווית אמנותית, שיעניקו אופי ונגיעה אישית. כך שלא תמצאו שני כלים זהים לחלוטין, אלא דווקא הבדלים קטנים ביניהם, שמאפשרים להכל לעבוד נפלא כסט משלים ושלם. בימים אלו היא עומלת על סדרת גופי תאורה וממשיכה ליצור כלים בצבעים נייטרלים בהשראת הטבע הצפוני המקיף את הסטודיו; שגם הוא, כמו הפריטים, לעולם לא חוזר על עצמו בדיוק.

אז כמו שסיכמנו , צאו לסיבוב אמנותי של יצירה מקומית וייחודית בנוף (תרתי משמע). אבל אם כמונו – כבר מזמן אספתם את האוהל מניקוי יבש וחזרתם לרוטינות – פשוט עברו לחנות האונליין החדשה של דיאנה ותראו איך החיים מתמלאים דבש.

כלי קרמיקה של דיאנה דבש – 70-140 ש"ח לכלי אוכל, 90-1,000 ש"ח ליצירות גדולות וגופי תאורה
להשיג בחנות האונליין Boutique Ceramics, או בסטודיו, גלריה 16, כפר האמנים אניעם, רמת הגולן, טל': 054.7941292; 054.4413636. פרטים נוספים באינסטגרם

 

ללקק דבש. הכלים של Boutique Ceramics

בואו ללקק דבש. הכלים של Boutique Ceramics

 

 

 

בין השימושי לפיסולי. תבניות מלמלה של Boutique Ceramics

בין השימושי לפיסולי. תבניות מלמלה של Boutique Ceramics

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה