02 ביולי, 2012

גיבורים כפול ארבע

משחקי קלפים שעיצבו סטודנטים מ"בצלאל" מעודדים סובלנות כלפי ילדים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים

השבוע קראנו סיפור עצוב שהתגלגל לדף הפייסבוק שלנו: בחור שנסע בקו 55 בת"א סיפר איך הבחין בבחור עיוור שעלה לאוטובוס עם כלב נחיה, ואף אחד מהנוסעים – ברובם חבר'ה צעירים בדרך לים – לא טרח לפנות לו מושב. הגדיל לעשות הנהג האינטליגנט והרגיש, שהוריד אותו מהאוטובוס ואז קילל בקול רם את הנוסע העיוור ש"עיכב אותו". אחרי שהפסיק לצאת לנו עשן מהאוזניים (האמת? לא הפסיק) התפנינו לחשוב בעצב על הבתים שבהם גדלו כל החבר'ה הצעירים והיהירים האלה, שלא למדו לראות את בעלי המוגבלויות ולפנות להם מקום – לא באוטובוס, ולא בחברה כולה. אולי הם היו גדלים אחרת, אילו היו משחקים במשחקים נפלאים כמו "גבּוֹרֵי עַל-אֱמֶת" – פרויקט משחקים משגע וחדשני שפיתחו סטודנטים בבצלאל יחד עם ילדי עמותת שלוה (ובשיתוף "צבע טרי" וקבוצת פישמן), במטרה לקדם את המודעות לאנשים בעלי צרכים מיוחדים כשווים, תורמים ובעלי ערך.

במסגרת הפרויקט עוצבו שלושה משחקי קופסא לכל המשפחה – רביעיות, פאזל זוגות ומשחק זיכרון – בהם מככבות דמויות של גיבורי-על המבוססות על ילדים עם מוגבלויות. ביריד "צבע טרי" קנינו לעצמנו רביעיות בקופסת פח מעוצבת וזכינו להכיר את משה האוטיסט, ילד סקרן שאוהב גלידה, את אורה החירשת שאוהבת לקרוא עיתון ולרפא חיות, את תמר שלוקה בפיגור קל ויש לה ידי קסם, אייל שיושב בכסא גלגלים והוא חברותי ואוהב כלבים ועוד ועוד. מזמן לא התפעלנו מרמת הביצוע של רעיון פשוט וחשוב כל כך (האיורים נפלאים!), ומזמן לא שמחנו כל כך במשחק משפחתי, שזכה למקום של כבוד בחדר הילדים. מי יודע, אולי כשהדור הבא ייסע באוטובוס, הוא יטריח את עצמו לראות קצת מעבר למטר המרובע שלו. הלוואי.

"גיבורי על אמת", סדרת משחקים לכל המשפחה – 40 ש"ח למשחק (100 ש"ח לכל שלושת המשחקים)
למידע נוסף ולרכישת המשחקים פנו לאסף, טל': 02-6519555, שלוחה 140, או בנייד 052-6519553 או במייל asaf@shalva.org. עוד פרטים באתר של עמותת שלוה – www.shalva.org.il

 

 

 

הכירו את הגיבורים. משחק הזיכרון "גיבורי על אמת"

 

 

איזהו גיבור. תצרף זוגות "גיבורי על אמת"

 

 

 

הרבה יותר שווה מאנגרי בירדס. רביעיות "גיבורי על אמת"

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה