04 בנובמבר, 2012

בתיאבון, חברים

ספר שכולו שיר הלל למטבח הקיבוצי מכיל סיפורים ומתכונים למנות ששום מאסטר שף לא יוכל לשחזר. לא על הרוגלעך לבדו

שום דבר בחיים לא היה קבוע כמו הביקור החצי שנתי אצל דודה שולה בקיבוץ. קיץ, חורף, עת שלום או מלחמה – אצל דודה שולה בקיבוץ תמיד יכולת לבנות על מיץ פטל מהול מדי, עוגת שיש ספוגית ורכה וטיול רגלי (תמיד דרך הרפת) לארוחת צהריים מרגשת בחדר האוכל. שם, ליד פסי הנירוסטה הארוכים שעליהם מגשים-מגשים, אפשר היה לדעת בוודאות שתיכף, ממש עוד רגע, תנחת על צלחת כף אימתנית עם תלולית פירה צהבהבה וחמימה, ולצידה יונח צמד נקניקיות שמנמנות ומבריקות משמן.

דודה שולה כבר איננה מזמן, אבל היא צצה אלינו, מחייכת, מתוך כל דף, כל סיפור וכל תמונה בספר החדש "חדרוכל". עופר ורדי ואסי חיים יזמו את הפרויקט המקסים הזה, שכולו שיר הלל למטבח הקיבוצי, שגם אם פסגות קולינריות גדולות לא היו בו (ואפילו ותיקי הקיבוץ לא טוענים שהיו) – הוא נוצֵר עבור רבים מאיתנו זיכרונות מתוקים, מלוחים ומפולפלים. בין אם אתם "עירניקים", "בנים עוזבים" או חברים על תנאי (בהצלחה בהצבעה. טיפ: תביאו רוגלעך) – תמצאו את עצמכם מדפדפים ומחייכים בנוסטלגיה. תבלו! אה, וד"ש למזכיר המשק.

"חדרוכל: סיפורים, מתכונים, קיבוץ" – מאת עופר ורדי ואסי חיים (הוצאת לאנצ'בוקס) – במבצע מיוחד לקוראי מרמלדה: 58 ש"ח (במקום 128 ש"ח, לא כולל דמי משלוח), בהזמנה טלפונית (המבצע בתוקף עד יום ראשון 11.11.12, שעה 11:00).
להזמנות (קוד הנחה "מרמלדה") – טל': 072-2210050.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה