10 בספטמבר, 2015

בעקבות ההר הירוק תמיד

שנה שמתחילה בחופשה בסטייל בחיפה, יכולה להמשיך רק עם עליות וירידות (אל הים), הרבה ירוק בעיניים וסנדביצ'ים עסיסיים. יותר מזה אנחנו לא צריכים

אם אתם מצליחים להרים לרגע את הראש מהבישולים, גיהוץ ראנרים וטלפונים אחרונים לחנויות פרחים ("דובי! מה הכתובת של האייזנמנים?") – הרשו לנו למקד את המבט שלכם דווקא ליום שאחרי הסטרס, ולהציע לכם לברוח עד שמחת תורה לנקודה מרגיעה שמצאנו בבירת הכרמל, חיפה.

באחד הרחובות הראשיים במרכז העיר, בבניין משומר יפהפה שנבנה ב-1912, ממוקם בשנתיים האחרונות מלון הבוטיק השיקי – Bay Club, על שום הנוף המרשים למפרץ שנשקף מהחדרים. נכנסנו פנימה, השתגענו על התקרות הגבוהות והעיצוב המוקפד בצבעי תכלת, לבן ועץ, ובעיקר על אווירת ערי-נופש שמורגשת פה בכל פרט, סאן-רמו סטייל (מי שמחפש אותנו, אנחנו בטרקלין הגן). מעבר לנשנושים ומים המוגשים בכל 52 החדרים המרהיבים, יש כאן ארוחת בוקר חמודה אינקלודד, ובכל אחר-צהריים/ערב תוכלו לקבל כיבוד קל ורבע שעה של מסאז' חינם, כטיזר לתפריט הטיפולים המוצע במלון. רעיון גאוני (וכן, מופרעים שלא מוותרים על ספורט גם בחופש – יש חדר כושר, תנוחו).

כאחרוני התיירים, לא התביישנו לאסוף שלל טיפים מהלובי, כמו לפתוח את היום בחוף דדו הנקי והשקט להפליא, או לעבור במוזיאון "מדעטק" המרתק לילדים והוריהם הנגררים ("רגע שובליקו, אמא בודקת מי היה קופרניקוס"), ואז לסגור את הערב בנמל ובעיר התחתית המתחדשת בבתי קפה, גלריות ומסעדות שף מהממות. אבל ה-היילייט שאסור לדלג עליו (מעבר לנסיעה בכרמלית! הכי סבנטיז במנהטן) הוא ללא ספק "סנדביץ' בר ברכה", מוסד מיתולוגי שכל חיפאי מכיר וזלל. בכוך קטן ששומר על אותו לוק מאז נוסד ב-71' (כולל השילוט, בתמונה למעלה), מגישה ברכה, האחת והחדה, סנדביצ'ים ענקיים וחמים מעשה ידיה הטובות (עם גערות און דה סייד במי שמזמין בלי חריף). כולם עשירים בנקניקים ודגים מעושנים, גבינות צלויות ורטבים נוטפים, כמו שכריך מושלם צריך להיות.

צאו לחופשה דומה, או מצאו שביל בריחה משלכם בין החגים.
ואיך אומרים? שתהיה לנו שנה טובה.

מלון Bay Club – לינה וארוחת בוקר – 620 ש"ח (כולל מע"מ); בחול המועד סוכות – 785 ש"ח (כולל מע"מ).
חסן שוקרי 7, חיפה, טל' מרכז הזמנות: 03.5425555

"סנדביץ' בר ברכה", שבתאי לוי 12, הדר כרמל, טל': 04.8524394

 

יפה כמו בברושור, אם לא יותר. מלון BAY CLUB (צילום: נתן דביר)

יפה כמו בברושור, אם לא יותר. מלון BAY CLUB (צילום: נתן דביר)

 

 

תמונות חיפאיות. למעלה מימין ובכיוון השעון: רחבת מוזיאון מדעטק; מחכים לכרמלית; בניין בנמל בעיר התחתית; ופלמינגוז בגן החיות

תמונות חיפאיות. למעלה ובכיוון השעון: בכרמלית, מוזיאון מדעטק; בניין בנמל; פלמינגוז בגן החיות

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה