02 באפריל, 2012

איטלקיה מעבר לפינה

בית קפה "קמפנלו" מציע לכם לעצור ולהתרענן עם כל הטוב שיש לאיטליה להציע: פלטות גבינות, נקניקים, יין משובח והרבה מנות משמחות חיך

כבר כמה שנים שאנחנו חולפים בצומת נורדאו ובן יהודה בתל אביב כמעט מבלי להניד עפעף. אבל לפני שבועיים אפילו אנחנו, בעלי מוסר עבודה מהגבוהים שפגשתם, חרגנו ממנהגנו כדי לעצור שם ולבחון את ההתרחשות החדשה (וכן, איחרנו לעבודה). מה שתפס את עינינו בבית הקפה החדש והפינתי 'קמפנלו' הוא המקרר שבפתח, שהציע מבחר מעורר תיאבון של גבינות עיזים ארומטיות (גאודה, קצ'וטה ועוד) לצד נקניקים בשרניים כמו ברזואלה וסלאמי. לפני שמישהו יגלה את הפינה והפנינה האיטלקית הזו, התיישבנו מהר, הזמנו פלטת נקניקים וגבינות (אל תתנו למראה הפשוט של מגש הנחושת המעוטר בנייר פרגמנט להטעות אתכם) וקיבלנו סט טעמים מהטובים שיצא לנו לנשנש: שני סוגי פרושוטו (האחד מבשר ירך והשני מבשר צוואר), גבינת פרובולונה משגעת, פקורינו רומנו עזה ומוצרלה מעוטרת בשמן זית, שמיהרנו לנגב עם לחם (תענוג).

מאחורי 'קמפנלו' עומדים השפים מנה שטרום (האחראי גם על 'טוטו' בעברו, 'רדיו רוסקו' ועוד) ואריק לופו, ששיתף איתו פעולה בעבר במסעדת 'איל פאצ'יו'. הצמד נחוש להביא את הבשורה האיטלקית במלואה למחוזותנו ולהחזיר לפינת הרחובות המיתולוגית (משכנו של 'קפה נורדאו' האלמותי) את הדרה. תמצאו שם גם מנת ברזואלה בקר ולקס עגל עם סלט תפוחי אדמה, סנדביצ'ים במבטא זר (נסו את ה'קופה פרובולונה' עם פרשוטו צוואר וגבינת פרובולונה וחרדל), פסטות עם רטבים לא סטנדרטים (רוטב כרישה, דלעת ומורטדלה) וגם קרואסון שמשלב ריבת מוסטרדה חריפה עם קממבר וקרואסון סלמון מעושן וריקוטה. על מדף המשקאות: יין פרימיטיבו אדום מדרום איטליה ויין אורבייטו לבן לצד מבחר למברוסקואים מיטיבי מצב רוח, גראפות, קיאנטי ועוד. הקפה הוא 'וראניאנו' האיכותי, שפחות מוכר בארץ אבל בעולם כבר עושה באזז מעניין.

אז רגע לפני ביעור חמץ, אם עברתם בסביבה והתגנב לאפכם ניחוח מעודן, דעו שזה לא רק האביב, ואפילו לא שעון הקיץ, אלא הגאודה המופלאה של 'קמפנלו'. וכשכל זה קורה מרחק פסיעה מחוף מציצים האחד והיחיד, תודו שלא נשאר לכם מה לבקש לפתיחת העונה.

"קמפנלו" – בן יהודה 230, פינת שד' נורדאו, תל אביב, טל': 03-5445558.

חופשה ברומא. "קמפנלו" (צילום: מנה שטרום)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה