13 בנובמבר, 2013

אחת בעקבות שמונה

רשות הדיבור עוברת לשי סלע, מתבגרת בת 14 מקיבוץ צבעון, שמכורה כמו כל בני דורה לסדרת "השמינייה" הקאלטית. והפעם על הפרק – הספר החדש שעוזר להעביר את המתח, עד שתעלה העונה הרביעית:

"יש דברים שהטלוויזיה לא תוכל אף פעם להחליף, ואחד מהם זה הפעלת הדמיון כשהעולם בספר קם לחיים מול עיניך. במקרה של ספר "השמינייה" זה לא נחוץ. הדמויות כבר חיות בראש שלך. כל מה שצריך זה לתת להן להוביל אותך, יד ביד, לאורך השביל המפותל של הסיפור, שמספק הרבה הסברים לגבי העונה החדשה של השמינייה, אבל גם מותיר מאחוריו הרבה שאלות לא פתורות.

"קודם כל, קל מאוד להזדהות עם הדמויות, ונחמד סופסוף לדעת מה הן חושבות ומרגישות, אחרי כל השכחה והבלבול של סוף העונה השלישית (גם אם מדובר רק בנקודת המבט של אדם ואיה, שמספרים את הסיפור במונולוגים). עטרה אופק מעניקה לגיבורי סדרת הטלוויזיה האהובה קול פנימי, רגשות ועומק כובש, שגורמים לנו לחוש הרבה יותר קרובים אליהם מכפי שחשנו כשהיו רק דמויות על המסך. העלילה זורמת ומהירה, אבל לא מהירה מדי – עדיין אפשר לעקוב אחרי ההתרחשויות. המונולוגים כתובים בלשון קולחת ויומיומית להפליא, ובכל זאת מאוד עמוקה ומרגשת. בכלל, הרגשות שעולים אל פני השטח חזקים, ועוררו בי הרגשה כאילו אני חווה אותם על בשרי.

"כמה הסתייגויות: לדעתי אדם ואיה קצת מגזימים עם כינויי החיבה שלהם. בהתחלה זה חמוד, אבל לא צריך להוסיף את התואר יפה/חכם אחרי כמעט כל שם עצם. קטע הסיום בפרק של ים המלח קצת מהיר מדי לטעמי. האירועים החשובים קורים במהירות, ולמרות שהרגשות במונולוג של איה (שמספרת את הקטע הזה) מאוד עוצמתיים ונוגעים, עדיין אין בעיני מספיק פירוט של מה שקרה. בכל זאת הסוף מרתק, ואחרי שבסוף העונה השלישית קצת נמאס לי מהשמינייה, אחרי קריאת הספר ברור לי שאין מצב שאני לא ממשיכה אל העונה הרביעית!"

"השמינייה – לא נפגשנו מעולם" מאת עטרה אופק (הוצ' ידיעות ספרים, 205 עמ'), 68.60 ש"ח באתר ההוצאה (במקום 98 ש"ח מחיר מלא)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה