04 בפברואר, 2013

אבא יש רק שניים

עטרה אופק משלימה לכם את כל הפרקים שכתב אבנר ברנהיימר בטור הקבוע שהחזיק בזמן הוורוד. אמא ואבאז, הפּריקוול

אחד הדברים היותר מקסימים בהומואים שמודעים לעצמם הוא כישרונם להתעלק בהומור אכזרי על הפגמים הכי מביכים של עצמם בלי לאבד אף טיפה מהחן שלהם: אדרבא, זה רק מעצים אותו. והאמת היא שזה פטנט מומלץ לכל אחד ואחת, לא רק להומואים, אבל לרובנו אין אומץ להתפשט בפרהסיה ולהם כנראה יש; ומעשרה קבין של כישרון לסטריפטיז נוקב ומצחיק גם יחד (לעצמו ולזולתו) נטל אבנר ברנהיימר מלוא החופן. בעבר הייתי גרוּפּית של "מיטה זוגית", הטור החושפני שלו ב"הזמן הוורוד", שבו הפליא לתאר את חיי הנישואים שלו עם בעלו ועם חבריו מכל ארבעת המינים (או שישה, אם לכלול גם 'בי' ו'טראנס'), אלא שאיכשהו לא הייתי מנויה על הירחון ולדאבוני החמצתי לא מעט פרקים. לאחרונה השלמתי את החסר: לכבוד הסדרה החדשה שלו "אמא ואבאז", שמבוססת במידה רבה על חייו הפרטיים, יצאה כעת מהדורה מחודשת של "אתה אוהב אותי", אוסף טוריו הוורודים של ברנהיימר מ-2005, בלוויית כותרת המשנה "אבאז: החיים לפני הילדים" ובתוספת כמה פרקים חדשים מהחיים שאחרי.

כידוע, חשוב מאוד להחזיק חבר הומו בארסנל: הם היחידים שיגידו לך את האמת העירומה בפנים (אחרי שתתחנני, כמובן) וגם יידעו לנחם ולבדר אותך כמו שצריך. אבל אם אין לכם כזה (וגם אם יש), תמיד אפשר להתיידד עם האבאז והחברים שלהם בספר, ולמצוא שם את עצמכם אפילו אם אתם סטרייטים למהדרין. "מה את קוראת שם?" היתה השאלה שהופנתה אלי שוב ושוב בבית לשמע פרצי צחוק בלתי נשלטים שעלו מפינת הקריאה, אבל מה שהופך את הספר לשווה במיוחד הוא דווקא הרגעים שבהם שחוק ודמע משמשים בערבוביה, ויש הרבה כאלה. אל תחמיצו.

הספר "אתה אוהב אותי" מאת אבנר ברנהיימר (במהדורה מחודשת, סדרת חרגול פלוס, הוצאת חרגול, 221 עמ') – 94 ש"ח (65.80 ש"ח באתר עם-עובד)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה